نقوی حسینی در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

مجریان انتخابات می‌خواهند با غوغاسالاری بر نظر شورای نگهبان اثر بگذارند

کدخبر: 2005931

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: موضع‌گیری‌ علیه شورای نگهبان از طرف هر مقامی در هر جایگاهی به ویژه دولتی‌ها و استاندارانی که مسئول اجرای انتخابات هستند شاخه‌ای از فتنه‌گری محسوب می‌شود.

سید حسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفتگو با خبرنگار سیاسی « نسیم آنلاین » با اشاره به موضوع آلودگی هوا و واکنش های سیاسی انتخاباتی سازمان محیط زیست به حل این معضل از جمله گفتگوی رئیس این سازمان با روزنامه گاردین گفت: خانم ابتکار متأسفانه وظیفه اصلی خود را فراموش کرده است، متأسفانه شاهدیم مردم در آلودگی هوای تهران خفه می‌شوند و انتظارشان از مسئولین محیط زیست به ویژه خانم ابتکار این است که حداقل یک ابتکاری به خرج دهد و یک فکری به حال این آلودگی هوا بکند و مردم را از این وضع نجات بدهند ولی ایشان مثل اینکه خیلی علاقه‌مند به مسائل سیاسی هستند.

وی با انتقاد از عملکرد رئیس سازمان محیط زیست ادامه داد: خانم ابتکار اگر وزیر کشور یا وزیر امور خارجه یا دبیر کل حزبی می‌شدند خیلی بهتر می‌توانستند نقش‌آفرینی کنند، اما باید بدانند درخواست همه مردم از ایشان این است ؛ شما دلتان برای انتخابات نسوزد و خودتان را هم درگیر نکنید، الحمد لله شورای محترم نگهبان با نظارت استصوابی حق الناس را دقیقاً رعایت می‌کند و حتماٌ به کسانی که صلاحیت دارند آنها را مجاز می‌کند تا وارد انتخابات شوند و آنهایی را که صلاحیت ندارند را هرگز اجازه نمی‌دهند که وارد انتخابات شوند.

نقوی حسینی با بیان اینکه سازمان محیط زیست متولی انتخابات و احزاب سیاسی نیست افزود: ایشان به همان کار اصلی خودشان بپردازند تا مدارس کشور هر روز به علت آلودگی هوا تعطیل نشود.

عضو کمیسیون امنیت ملی در واکنش به برخی اظهار نظرها از سوی برخی مسولین در خصوص رد صلاحیت‌ها و هتک شورای نگهبان گفت: ‌ این نوع اظهار نظرها و موضع‌گیری‌ها از طرف هر مقامی در هر جایگاهی به ویژه دولتی‌ها که مسئول اجرای انتخابات هستند و استاندارانی که مسئول اجرای انتخابات هستند شاخه‌ای از فتنه‌گری محسوب می‌شود.

وی افزود: مسولین اجرای انتخابات چرا جنجال‌آفرینی و غوغاسالاری می‌کنند؟ آمار و ارقام این دوره از انتخابات نشان می دهد که شورای محترم نگهبان بالاترین میزان تأیید 35 سال گذشته را در انتخابات این دوره مجلس داشته است ، اتفاقاً بیش از 50 درصد رد صلاحیت‌ها افرادی بودند که از جریانات اصولگرایی هستند حالا اینها چرا چشم‌هایشان را می‌بندند و این اظهارنظرها را میکنند؟

نقوی حسینی با اشاره به خبر احتمال استعفای برخی استاندارن در واکنش به رد صلاحیت اصلاح طلبان تصریح کرد: استانداری که اینگونه موضع‌گیری می‌کند تا تنش ایجاد کند، باید از سوی وزیر کشور عزل شود، چرا که شایستگی برگزاری انتخابات را ندارد، فرمانداری هم که در مسائل انتخابات دخالت می‌کند باید عزل شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی در پایان تأکید کرد: مجری انتخابات امانت‌دار انتخابات است کسی که از همین حالا وارد جریانات سیاسی می‌شود و می‌خواهد با موضع سیاسی انتخابات را برگزار کند صلاحیت برگزاری انتخابات را ندارد؛ این نوع موضع‌گیری‌ها بوی فتنه از آنها می‌اید و قطعأ یکی از انشعابات فتنه‌گری است.

ارسال نظر: