سردار اشتری:

بازگشایی مرزهایی چون خسروی برای سال آینده می‌تواند کارگشا باشد

کدخبر: 2005981

فرمانده ناجا گفت: با توجه به حجم زائران اربعین حسینی با همکاری مرزبانی باید طرحی با عنوان بازگشایی مرز علاوه بر سه مرز فعلی، به شورای عالی امنیت ملی و وزارت کشور و دستگاه‌های مربوطه ارائه شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سردار حسین اشتری فرمانده ناجا در نشست تقدیر از دست اندرکاران ناجا در برگزاری راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی سال 94 گفت: از جمع حاضر که به نمایندگی از همکاران عزیز که در اربعین آقا ابا عبدالله الحسین نقش و سهم به سزایی داشتند و امروز در این نشست حضور دارند تقدیر و تشکر می کنم.

وی افزود: کاری که برای زائران آقا ابا عبدالله الحسین انجام می شود قطعا دارای اجر و پاداش معنوی بسیار بزرگی است و خدمتگزاران بالاترین پاداش را از خداوند متعال و امام حسین (ع) دریافت خواهند کرد.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: عملیات بزرگ و موفقیت آمیزی را جمهوری اسلامی ایران در اربعین انجام داد و این عملیات افتخاری برای کشور و برگ زرینی برای نیروی انتظامی محسوب می شود.

وی بیان کرد: کارکنان نیروی انتظامی در بخش های مختلف از ماههای گذشته خود را برای اجرای این عملیات آماده کردند و اولین جلسات هماهنگی برای برگزاری مراسم اربعین امسال ، چند هفته پس از پایان اربعین سال 93 برگزار شد و در سال 94 هر چه به اربعین نزدیک تر می شدیم جلسات فشرده تر و هماهنگی ها و ایجاد تسهیلات تقویت می شد.

عالی ترین مقام انتظامی کشور مطرح کرد: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با آمادگی کامل و کسب تجربه از سال های گذشته این مإموریت بزرگ را انجام داد.

وی افزود: بنده به نوبه خود از همه دست اندرکاران برگزاری این مراسم خصوصا کارکنان خدوم نیروی انتظامی، فرماندهان، روسای پلیس های تخصصی و فرماندهان انتظامی و مرزبانی استان های خوزستان و ایلام تشکر می کنم.

سردار اشتری ادامه داد: لازم می دانم از استان های پشتیبان و همجوار مثل همدان، کرمانشاه، لرستان و ... تقدیر کنم.این عملیات بزرگ صرفا در یک منطقه و محدوده انجام نشد از مبدأ حرکت زائر تا مقصد، همکاران ما زائران را همراهی کردند و به نوعی همه فرماندهان، مدیران مربوطه، روسای پلیس ها و رده های تخصصی، مجموعه عقیدتی سیاسی، حفاظت و اطلاعات و ... به خدمات دهی پرداختند .

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه امیدوارم این زحمات ذخیره آخرت باشد عنوان کرد: باید تمام تجربه های خود از سال ها گذشته و امسال را در راستای ارتقاء خدمات دهی به زوار به کار ببریم.

وی ادامه داد: باید یک آسیب شناسی درست و علمی از اجرای مأموریت ها داشته باشیم و سال 95 با آمادگی بیشتر این راهپیمایی بزرگ را انجام دهیم.

سردار اشتری با بیان اینکه تمام مأموریت ها باید احصاء شود و مشکلات برگزاری اربعین امسال و سال های گذشته شناسایی شود تأکید کرد: هیچ نقطه ابهام و خلاء ای نباید باقی بماند.لازم است نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را رفع کنیم.

وی با بیان اینکه در راستای رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت نیاز به یک هماهنگی برون سازمانی است خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی در راستای تسهیل تردد زوار از تمام امکانات و تجهیزات خود بهره می گیرد و باید از ظرفیت برون سازمانی هم استفاده کنیم تا راهپیمایی اربعین سال های آتی به بهترین نحو انجام شود.

این مقام عالی انتظامی وجود امنیت مطلوب را یکی از بزرگترین دستاوردهای اربعین امسال برشمرد و افزود: خوشبختانه با تدابیر اتخاذ شده امنیت مطلوبی در برگزاری راهپیمایی بزرگ اربعین وجود داشت .

وی عنوان کرد: وجود امنیت مطلوب حاصل تدابیر و مدیریت مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، هوشیاری و اقتدار دستگاه های انتظامی و امنیتی، انسجام دستگاه ها و همکاری و مشارکت مردمی بود.

وی با بیان اینکه همکاری مردم و زوار با نیروی انتظامی بیانگر اعتماد کامل مردم به ناجا است، گفت: اعتماد مردم به نیروی انتظامی بالاترین سرمایه است و ما باید از این سرمایه صیانت کنیم.

سردار اشتری با اشاره به اینکه دشمنان نظام و اسلام مترصد آسیب به کشور هستند تأکید کرد: هوشیارانه امنیت را تقویت خواهیم کرد. باید آمادگی مان برای سال های آینده ارتقاء یابد و این نیازمند یک هماهنگی بین بخشی است.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه نقش نیروی انتظامی در ایجاد امنیت و ارائه خدمات به زوار اربعین حسینی بسیار پررنگ است، یادآور شد: ایجاد و تقویت زیرساخت های لازم و توسعه امنیت نتیجه تلاش همه دستگاه های انتظامی، نظامی، امنیتی و ... خواهد بود.

این مقام عالی انتظامی در ادامه خطاب به فرماندهان و روسای پلیس های تخصصی گفت: تجلیل و تقدیر از همکاران مجموعه و زیرمجموعه خود در راستای برگزاری هر چه بهتر مراسم اربعین یکی از مطالبات بنده از شماست.

وی افزود: باید از دست اندرکاران برگزاری اربعین تقدیر و تشکر شود. البته برای برنامه سال 93 در حد بضاعت و توان اقداماتی در راستای تقدیر از دست اندرکاران حماسه بزرگ اربعین انجام شد.

سردار اشتری ادامه داد: استمرار جلسات کمیته امنیتی و انتظامی و ایجاد آمادگی کامل نیز یکی از مطالبات از فرماندهان و روسای پلیس های تخصصی در راستای برگزاری اربعین سال های آتی است.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه ارتقاء زیرساخت های موجود یکی از برنامه های اصلی باید باشد اشاره کرد : شهر مهران در حالت عادی 15 هزارنفر جمعیت دارد و در این ایام حضور و تردد 200 هزار جمعیت و همچنین وسابل نقلیه مشکلاتی را برای این شهر و تردد زائران به وجود می آورد .

وی با بیان اینکه با توجه به حجم زائران اربعین حسینی و محدودیت تردد در سه مرز مهران، شلمچه و چزابه لازم است در این حوزه نیز زیرساخت‌های مربوطه تقویت شود، افزود: با همکاری مرزبانی باید طرحی با عنوان بازگشایی مرز (علاوه بر سه مرز عنوان شده ) به شورای عالی امنیت ملی و وزارت کشور و دستگاه های مربوطه ارائه شود.

سردار اشتری ادامه داد: افزایش مرزها و بازگشایی مرزهایی چون خسروی برای سال آینده می تواند کارگشا باشد اما پیش از هر اقدامی لازم است زیرساخت های لازم ایجاد شود .

وی با بیان اینکه اجرای برخی تصمیمات در عمل مشکلاتی را به وجود آورده است به برخی از نقاط ضعف مانند صدور ویزای دسته جمعی اشاره کرد و گفت: ممکن است در برخی از فرآیندها تصمیم گیر نباشیم اما قطعا می توانیم تصمیم ساز باشیم .

عالی ترین مقام انتظامی کشور اشاره کرد: لازم است مشکلات، نقاط ضعف و ... بررسی شود و ناجا به عنوان خط مقدم خدمات دهی به زوار اربعین حسینی پیشنهادات خود را در راستای تسهیل تردد زوار و ارائه خدمات مطلوب مطرح کند.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه بخشی از تسهیلات که توسط ناجا به طور مستقیم ارائه می شود چون صدور گذرنامه و ... لازم است در این فرآیندها تسریع صورت بگیرد و رفع نقاط ضعف و نواقص برای سال آینده الزام است .

سردار اشتری هماهنگی مسئولان استان های خوزستان و ایلام را در تسریع خدمات دهی به زوار کارآمد دانست و افزود: برگزاری شایسته راهپیمایی بزرگ اربعین سال 95 و سال های آتی نیازمند تعاملات درون سازمانی و برون سازمانی است و بدون هماهنگی پیشبرد اهداف میسر نخواهد بود.

وی در پایان با بیان اینکه هدف از برگزاری این جلسه تقدیر و تشکر از دست اندرکاران راهپیمایی بزرگ اربعین است ، عنوان کرد: قدردان تلاش همه همکاران خدوم و دلسوز خود در نیروی انتظامی هستم . مردم ما شایسته دریافت بهترین و مطلوب ترین خدمات هستند و تلاش نیروی انتظامی در این راستا است. گفتنی است، در پایان این مراسم برخی از فرماندهان و روسای پلیس های تخصصی، فرمانده انتظامی و مرزبانی استان های ایلام و خوزستان و ... به جهت تلاش در راستای برگزاری راهپیمایی بزرگ اربعین سال 94 از فرمانده ناجا لوح تقدیر دریافت کردند

ارسال نظر: