اختصاصی/ «نسیم آنلاین» از آخرین وضعیت محورهای عملیاتی سوریه گزارش می‌دهد؛

تغییر وضعیت جبهه‌های سوریه در پی موج انفجار تاکتیکی حلب

کدخبر: 2006053

عملیات جبهه مقاومت در حلب و آزادسازی بیش از نیمی از این استان موج انفحار تاکتیکی عمیقی را در جبهه‌های این کشور برجا گذاشته که تمام میدان‌های عملیاتی سوریه از دیر الزور در شرقی‌ترین تا لاذقیه در شمال غرب این کشور در برگرفته است و موجب تغییر اساسی در وضعیت تروریست‌ها در سوریه شده.

به گزارش خبرنگار « نسیم آنلاین » از مناطق درگیری در سوریه؛ عملیات نیروهای مقاومت و ارتش سوریه در استان حلب و آزادسازی بیش از نیمی از این استان موج تاکتیکی عمیقی را در جبهه‌های سوریه برجای گذاشت. موجی که تمام میدان‌های عملیاتی در سوریه را از استان دیر الزور در شرقی‌ترین نقطه خاک سوریه تا لاذقیه در شمال غرب این کشور در بر داشت. سقوط مناطق تحت تصرف تروریستها در حلب، روند جدی و جدیدی را در میدان‌های عملیاتی سوریه شکل داده است که هر روز شاهد طبعات آن در سوریه هستیم.

ائتلاف های جدید تروریست‌ها در سوریه و شدت عملیات‌های انتحاری در جبهه های مختلف این کشور از یک سو و جابه جایی تروریست ها و تحرکات بی وقفه آنها در خطوط مختلف درگیری که اکثرا منجر به تلفات و عقب نشینی آنها شده از سوی دیگر حکایت از تغییر وضعییت جبهه‌های نبرد و شکل‌گیری جریان جدیدی در امتداد پیروزی بزرگ رزمندگان در عملیات استان حلب دارد.

برهمین اساس خبرنگار « نسیم آنلاین » در سوریه، در گفتگو با یک منبع آگاه در قرارگاه مرکزی دمشق در خصوص شرایط کنونی میدان‌های عملیاتی مهم سوریه و حواشی عملیات‌های مداوم جبهه مقاومت در این کشور اطلاعاتی کسب کرد که نشان می‌دهد موج تاکتیکی آزادسازی اغلب مناطق تحت اشغال تروریست‌ها در حلب، بر همه جبهه‌های سوریه آثار غیر قابل انکاری گذاشته است. برای نمونه می‌توان به استان ادلب به عنوان اولین و مهمترین مناطق درگیر در سوریه که در ادامه پیروزی نیروهای مقاومت در حلب تحت فشار قرار گرفته اشاره داشت.

به گفته این منبع آگاه از ساعات ابتدایی صبح امروز بمب افکنهای ارتش روسیه حملات ویرانگری را بر علیه مراکز و مواضع گروههای تروریستی تکفیری در استان ادلب انجام داده اند.

وی در ادامه با بیان اینکه عملیات جنگنده های روسیه در استان ادلب در شرایطی انجام میشود که تروریست ها ی القاعده در این استان بعد از آزادسازی حلب فشار مضاعفی را از سوی جبهه مقاومت احساس کرده‌اند گفت: بعد ازعملیات مقاومت و آزاد سازی بخش اعظم استان حلب، جبهه مقاومت توانست با سیطره بر محورهای مواصلاتی و ارتباطی تروریست‌ها، فشار را هر روز بر آنها بیشتر کند تا جایی که تروریست‌ها نظم سازمانی خود را در ادلب از دست داده و خطوط درگیری آنها دچار یک به هم ریختگی روانی و سازمانی شد.

این منبع آگاه با اشاره به مدت زمان عملیات جنگنده های روسی و نتایج آن در استان ادلب اظهار داشت:عملیات جنگنده های روسی از ساعات ابتدایی امروز اغاز و تا لحظاتی پیش نیز ادامه داشت.این عملیات تلفات قابل توجهی را از تروریستهای القاعده گرفته و باعث عقب نشینی آنها از مناطق تحت اشغال خود در ادلب شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: در یکی از این حملات مقر فرماندهی و یکی از انبارهای سلاح گروه "کتیبه جندالله سرمدا" وابسته به القاعده در شهر "سرمدا" هدف بمباران سنگین قرار گرفت که دهها کشته و زخمی برجای گذاشته است. شهر سرمدا در مسیر بزرگراه اصلی اتصال استانهای حلب و ادلب قرار دارد که بدلیل ارسال تدارکات نظامی به تروریستها از اهمیت راهبردی ویژه ای برخودار است.

این منبع آگاه با اشاره به ادامه عملیات های هوایی در جبهه شمالی حلب گفت: جنگنده‌های روسیه هنوز بر فراز آسمان شمال حلب در حال پرواز هستند که در این راستا حملات شدیدی را در شهرهای سرمدا و الدانا در مرز ترکیه و نیز نزدیک معبر مرزی باب الهوی به اجرا گذاشته اند.

وی همچنین با اشاره به جبهه استان لاذقیه اظهار داشت: ارتش سوریه و نیروهای مقاومت هم اکنون در فاصله‌ای کمتر از پنج و نیم کیلومتری از روستای ربیعه در شمال لاذقیه قرار دارند.

در توصیف ربیعه باید گفت این منطقه اخرین منطقه و پناهگاه تروریستها در لاذقیه است. با این حال تروریستها در ۲۴ ساعت گذشته با ناامیدی از مناطق آزاد شده توسط ارتش سوریه و نیروهای مقاومت فرار کردند که این موضوع نشان می‌دهد تروریستها قصد دارند نیروهای خود را از اکثر مناطق درگیر که عمدتا به آزادسازی از سوی مقاومت منجر میشود به سمت منطقه "جسر الشغور" عقب بکشند.

این منبع اگاه با اشاره به مناطق آزاد شده استان لاذقیه که طی 48 ساعت گذشته از لوث تروریست‌های تکفیری پاکسازی شده است گفت: مناطق جبل مران، بیت حلیبیة، جبل برجقلیة، الشیخ شراشیط، بیت شروق، الریانة، السودا، بیت سکر، باشورة، الرحملیة، کتیبة الحرب الالکترونیة، تلال برادون، سد برادون، الخضراء، بیت عوان و بلدر از جمله مناطق آزاد شده از سوی نیروهای مقاومت و ارتش سوریه در خطوط درگیری استان لاذقیه است. همچنین نیروهای ارتش و مقاومت با حمایت هوایی روسیه در جبهه جبل الترکمان پیشروی و بر روستای السکریه و سد برادون مسلط شدند.

وی در پایان با بیان اینکه از برکات عملیات حلب می‌توان به از هم پاشیدگی خطوط درگیری تروریست‌ها درجبهه جنوبی ریف دمشق نیز اشاره کرد گفت: ارتش سوریه و مقاومت هم اکنون در حال عملیات از سه محور به قصد پیشروی در مناطق باقی مانده شهر شیخ مسکین است که این پیشروی‌ها تحت پوشش آتش حملات راکتی ارتش سوریه و نیروهای مقاومت صورت می‌گیرد. کمتر از 20 درصد شهر شیخ مسکین هم اکنون تحت کنترل تروریستها باقی مانده که در این مدت به دلایل گوناگون دست به دست شده است و ارتش سوریه در تلاش است تا این مقدار باقی مانده را نیز پاکسازی کند که ان‌شاالله با عنایت حضرت حق و ائمه اطهار خبر آزادسازی کامل این شهر به زودی به گوش همه جهانیان خواهد رسید./

ارسال نظر: