مدیرعامل بنیاد برکت:

۱۴ هزار و ۳۰۰ شغل در مناطق محروم و دوردست کشور ایجاد شده است

کدخبر: 2006434

مدیرعامل بنیاد برکت با بیان اینکه با بهره‌برداری ۲۴ طرح اقتصادی بنیاد برکت، ۱۴ هزار و ۳۰۰ شغل در مناطق محروم و دور دست کشور ایجاد شده است تصریح کرد: این امر سبب تثبیت جمعیت کشور در مناطق دورافتاده و محروم کشور می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، عارف نوروزی امروز در مراسم افتتاح 500 پروژه توانمندی‌سازی اقتصادی، مسکن محرومان، مدرسه و مسجد بنیاد برکت، محرومیت زدایی را از اهداف اصلی این نهاد اعلام کرد و افزود: فعالیت‌های بنیاد برکت در راستای اقتصاد مقاومتی است .

نوروزی گفت: فعالیت ها و برنامه های بنیاد برکت که وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) است، با روحیه جهادی در حال انجام است .

مدیرعامل بنیاد برکت با بیان اینکه با بهره برداری 24 طرح اقتصادی بنیاد برکت، 14 هزار و 300 شغل در مناطق محروم و دور دست کشور ایجاد شده، تصریح کرد: این امر سبب تثبیت جمعیت کشور در مناطق دورافتاده و محروم کشور می شود .

نوروزی گفت: فعالیت های بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از جمله مصادیق اقتصاد مقاومتی و ریشه در نیازهای روزمره مردم دارد .

مدیرعامل بنیاد برکت با بیان اینکه فعالیت شرکت های که بنیاد در آن مشارکت داشته اند سبب ارز آوری برای کشور شده، گفت: این شرکت ها در این مدت توانستند هشت میلیون دلار صادرات داشته باشند .

نوروزی با اشاره به یکی از فعالیت های جدید بنیاد برکت مبنی بر کمک به درمان زوج های نابارور در کشور افزود: توانسته ایم 750 زوج نابارور را که در مناطق محروم زندگی می کردند وارد طرح کنیم و اکنون برخی آنها دارای فرزند شده اند .

وی همچنین با اشاره به یکی از دیگر از اهداف و برنامه های بنیاد برکت گفت: طرح ساخت 345 واحد مسکن برای محرومان که امروز از آن بهره برداری می شود یکی دیگر از اقدامات بنیاد برکت است .

800 واحد مسکن محرومان سال آینده ایجاد می شود

نوروزی افزود: امیدواریم تا پایان سال جاری یکهزار واحد مسکن در اختیار محرومان قرار دهیم و برنامه داریم تا پایان خرداد سال آینده 800 واحد مسکن محرومان را ایجاد کنیم .

وی گفت: امروز همزمان با بهره برداری از 345 واحد مسکن محرومان، 40 مدرسه، 70 مسجد و 21 پروژه عمرانی به بهره برداری می رسد .

نوروزی با بیان اینکه تمام کارکنان و مسئولان بنیاد برکت بصورت شبانه روز در تلاش هستند تا برنامه ها و وظایف بنیاد عملیاتی شود، افزود: امیدواریم بتوانیم رضایت مقام معظم رهبری را در راستای محرومیت زدایی از جامعه برطرف کنیم .

در مراسم افتتاح 500 پروژه توانمندی سازی اقتصادی، مسکن محرومان، مدرسه و مسجد بنیاد برکت، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و جمعی از مسئولان حضور داشتند .

حجم کل سرمایه گذاری 500 پروژه اقتصادی و زیربنایی بنیاد برکت که همزمان در 27 استان کشور افتتاح شد، چهار هزار و 276 میلیارد ریال اعلام شده است .

24 طرح توانمندسازی اقتصادی و 345 واحد مسکن، 40 مدرسه، 70 مسجد و 21 پروژه زیربنایی دیگر در مناطق محروم و کم توسعه یافته از مهمترین پروژه های بنیاد برکت است که افتتاح شد .

ارسال نظر: