ولایتی در نشست خبری

پرورش تروریست‌های تکفیری توسط آل‌سعود و آمریکا ضدحمله به بیداری اسلامی است

کدخبر: 2006455

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی در نشست خبری همایش "خطر جریان‌های تکفیری در دنیای امروز" با بیان اینکه گروه‌های تکفیری ریشه در وهابیت و آل‌سعود دارد و آمریکا و صهیونیست از آن حمایت می‌کنند گفت: پرورش و حمایت از این گروه‌ها ضدحمله به جریان بیداری اسلامی است.

به گزارش خبرنگار « نسیم آنلاین »، علی اکبر ولایتی دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی در نشست خبری همایشی "خطر جریان های تکفیری در دنیای امروز" اظهار داشت: مبارزه با گروه‌های تکفیری باید در همه میادین صورت گیرد که مهمترین آن مبارزه آرمانی و ایدئولوژیک است، چرا که جریان تکفیری تلاش دارد افکار جوان ها را نسبت به اسلام تغییر دهند.

وی ادامه داد: خروج از اسلام با این گروه‌ها ریشه در وهابیت و آل سعود دارد و امریکا و صهیونیست از آن حمایت میکنند، پرورش و حمایت از این گروه ها یک ضد حمله برای جریان بیداری اسلامی است.

ولایتی با بیان اینکه اولین موج بیداری اسلامی در تونس و یمن بود گفت: در سوریه جریان تکفیری سعی کرد افرادی را در غالب اسلام سلفی در برابر اسلام واقعی قرار دادند و در سوریه این شرایط را به وجود اوردند.

دبیرکل مجمع بیداری اسلامی وجود گروه های تکفیری را خطری جدی خواند و گفت: راه مبارزه اصلی مراجع هستند که باید این انحرافات را با تفکر جهت دهند، در واقع حوزه فکری از حوزه های علمیه و گروه های اسلامی اهمیت دارد .

وی در ادامه خطار نشان کرد: "همایشی خطر جریان‌های تکفیری در دنیای امروز"، پنج شنبه ٨ بهمن، در قم برگزار می‌شود.

ولایتی در پاسخ به سوالی در خصوص نتایج همایش سال گذشته گفت: علمای اهل سنت و شیعه به دعوت ایت‌الله مکارم پاسخ مثبت دادند، ایجاد ائنلاف و همکاری بین علمای اسلام بسیار مهم بود، در کمیسیون‌ها دیدگاه ها مطرح شد که وجه مشترک آنها ضرورت مقابله با این تفکرات انحرافی بود و درخواست مکرر این علما برای استمرار این کنفرانس یکی از مهمترین دستاورد بود.

ولایتی در پاسخ به سوال دیگری در مورد برنامه این همایش برای مقابله با رژیم صهیونیستی اظهار داشت: قطعا این رژیم یکی از حامیان اساسی این گروه‌هاست، کمک های مالی و حمایت‌های دیگر چیزهایی نیست که غیر قابل انکار باشد؛ اسرائیل به دنبال تجزیه سوریه است که از داعش حمایت میکند، ما باید به دنبال مبارزه با این تفکر باشیم.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی حمایت سیاسی و دفاعی از حکومت قانونی سوریه و عراق و مبارزه با گروه‌های تکفیری انجام داده است و حضور ایران در اجلاس‌های وین و نیویورک اقدامی در مقابله با گروه های تروریستی است که این حمایت ها ادامه خواهد داشت.

دبیرکل مجمع بیداری اسلامی تاکید کرد: حمایت مقام معظم رهبری از خط مقاومت نیز مهم است و حضور ایران در مقابله با عملکرد کشورهایی مانند سعودی هاست.

ولایتی با ابراز تأسف از پیوستن برخی افراد از آذربایجان به داعش گفت: از این کشور برخی بدون کسب اجازه از حکومت این کشور به داعش پیوستند و این خطری برای کشور همسایه ما محسوب می‌شود که جمهوری اسلامی ایران امادگی کمک به این کشور در مبارزه با جریان تکفیری را دارد.

وی با بیان اینکه مدعوین ما از اهل سنت در داخل کشور حدود ٥٠ نفر هستند گفت: آنچه که انتظار می‌رود در اجلاس وحدت همچنان این وحدت حفظ شود.

دبیرکل مجمع بیداری اسلامی تاکید کرد: آنچه مسلم است وهابیت یک اقلیت است که فقط با حمایت سعودی دوام دارد.

ولایتی با بیان اینکه هدف ما مشترک است گفت: تا آنجا که بتوانیم در این راه کمک می‌کنیم، وجه مشترک ادیان الهی عقلانیت است و این دعوت مخاطبان خود را دارد، امیدوراریم این موج ضدافراطی‌گری وهابی که نمود بارز آن القاعده و داعش است رو به افول برود، البته در هر حال حامیان آنها هم بیکار نخواهند بود.

وی افزود: ما با ادعای اسرائیل که به دنبال تولید اسرائیل دوم و سوم است مقابله می‌کنیم و از تمامیت ارضی ترکیه حمایت میکنیم، ما مخالف تجزیه ترکیه هستیم چرا که به نفع هیچکدام از گروه های ترکیه‌ای نیست.

دبیرکل مجمع بیداری اسلامی با بیان اینکه ما از ابتدای مبارزات مردم کرد در عراق از زمان صدام حمایت کردیم گفت: با آنچه در کوبانی اتفاق افتاد مخالفیم و از مبارزه برادران و خواهران کرد در کوبانی در سوریه و در برابر گروه های تکفیری حمایت می‌کنیم.

ارسال نظر: