مدیرکل برنامه‌ریزی معاونت درمان وزارت بهداشت خبر داد

خدمات ناباروری برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی رایگان می‌شود

کدخبر: 2006470

مدیرکل برنامه‌ریزی معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دستورالعمل جدید حمایت از درمان ناباروری ابلاغ شد و مطابق آن هزینه این خدمات برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی رایگان می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، علی ماهر در گفتگویی افزود: وزارت بهداشت برای بهبود خدمات درمان ناباروری دو طرح دارد که بطور همزمان اجرا می شوند.

وی ادامه داد: نخستین اقدام وزارت بهداشت، توسعه زیرساخت های درمان ناباروری در کشور و افزایش مراکز درمان نازایی در کشور است که با ساخت و تجهیز این مراکز، تلاش می کند دسترسی حداکثری مردم به خدمات درمان ناباروری را در کشور فراهم سازد و مراکز درمان ناباروری در تمام استان های کشور ایجاد می شود.

ماهر گفت: اقدام دوم حفاظت مالی از هزینه درمان ناباروری برای نیازمندان است که بر اساس آن با حمایت مالی و یارانه وزارت بهداشت، هزینه این خدمات برای افراد زیر پوشش کمیته امداد و سازمان بهزستی حداقل و در حد رایگان می شود.

مدیرکل برنامه ریزی، مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت افزود: پروتکل و برنامه حمایت از هزینه درمان ناباروری برای نیازمندان شامل انواع مختلف این درمان مانند درمان به روش «آی وی اف» و فریز است و در صورتیکه به بیش از یکبار درمان نیاز باشد، مطابق بسته حمایتی ابلاغ شده، از این افراد حمایت می شود.

ماهر در پاسخ به پرسش ایرنا مبنی بر اینکه آیا از افراد خارج از پوشش بهزیستی و کمیته امداد نیز در پرداخت هزینه های درمان ناباروری حمایت می شود، گفت: نه، این حمایت فقط مشمول افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی است و حمایت از سایر اقشار باید از طریق افزایش تعهدات و پوشش بیمه ها انجام شود که تاکنون انجام نشده است.

ارسال نظر: