تظاهرات کلمبیایی‌ها علیه سیاست‌های رئیس‌جمهور این کشور

کدخبر: 2006483

مردم کلمبیا علیه سیاست‌های رئیس‌جمهور این کشور در مناطق مختلف این کشور تظاهرات کردند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت : صد‌ها تن از مردم کلمبیا روز گذشته در اعتراض به سیاست‌های "خوآن مانوئل سانتوس" رئیس‌جمهور این کشور به خیابان‌های شهرهای مختلف کلمبیا آمدند.

«دووان بلز» یکی از اعضای اتحادیه مرکزی کارگران که در این تظاهرات حضور داشت، عنوان کرد: امروز مردم کلمبیا به خیابان‌ها آمده‌اند تا خشم خود نسبت به سیاست‌های دولت "سانتوسپ" را نشان دهند؛ امروز دانشجویان، کارگران و روستایان کلمبیایی سیاست‌هایی از جمله افزایش ناچیز حداقل حقوق در کلمبیا را رد می‌کنند.

وی افزود: اگر دولت کلمبیا صدای مردم این کشور را نشنود و مشکلات آنان را حل نکند، سال ۲۰۱۶ به سال تظاهرات مداوم در این کشور تبدیل می‌شود.

تظاهرات‌های روز گذشته در کلمبیا که از سوی مراکز کارگری و دانشجویی و همچنین سازمان‌های اجتماعی طراحی شده بودند، در شهرهای مختلف این کشور از جمله "بوگوتا" (پایتخت)، "مدلین»"، "کالی"، "کارتاخنا"و "بارانکییا" برگزار شدند.

"سانتیاگو والنسیا" سازمان‌دهنده بیکاران در استان "آنتیوکیا" در شمال غربی کلمبیا نیز در این رابطه تصریح کرد: این تظاهرات‌ها می‌تواند سرآغاز تظاهرات‌های فراوان دیگری باشد؛ مردم کلمبیا امروز به خیابان‌ها آمده‌اند تا مخالفت خود با تمامی سیاست‌های نئولیبرال دولت "سانتوس" را نشان دهند.

"گرگوریو مخیا" دبیرکل بزرگ‌ترین اتحادیه نفتی کلمبیا نیز انگیزه این تظاهرات‌های مردمی را اعتراض به فساد، افزایش ۷ درصدی حداقل حقوق، فروش شرکت «ایساخن» دومین تولیدکننده برق در کلمبیا و اعلام خصوصی‌سازی برخی شرکت‌های دولتی نظیر شرکت نفتی "اکوپترول" دانست.

در ۱۳ ژوئن، رئیس‌جمهور کلمبیا اعلام کرد که قصد دارد ۵۷. ۶۱ درصد از شرکت تولید برق «ایساخن» را در ازای دریافت ۲ میلیارد دلار به شرکت کانادایی «بروک فیلد» بفروشد.

در اواخر سال گذشته نیز دولت کلمبیا از افزایش ۷ درصدی حداقل حقوق در این کشور خبر داد؛ این در حالی است که کارکنان کلمبیایی منتظر افزایش دست‌کم ۱۱ درصدی حقوق خود بودند.

ارسال نظر: