استاد مدیریت دانشگاه شاهد در گفتگو با «نسیم آنلاین»؛

مشکلات جامعه از سوی مدیرانی است که توجه‌شان به جای داخل به خارج است

کدخبر: 2006640

مهدی جنیدی جعفری با بیان اینکه فکر کنیم دیگری برای ما کاری می کند؛ اولین نقطه انحراف است گفت: عمده مشکلات جامعه را باید از سوی مدیرانی دانست که با نگاه نومحافظه کارانه و لیبرال مسلک همه توجه‌شان به جای داخل به خارج است.

مهدی جنیدی جعفری مدرس مدیریت در دانشگاه‌های شاهد و تربیت مدرس در گفتگو با « نسیم آنلاین »، با اشاره به مسیر پیشرفت انقلاب اسلامی طی سی و هفت ساله گذشته گفت: این یک تجربه تاریخی و مبتنی بر داده‌ها و گزاره‌های عقلانی است که هر کجا اتکا به نیروی داخلی وجود داشت؛ ما به پیشرفت رسیده ایم و هر جا به دیگری تکیه زدیم، زمین خورده ایم.

وی در اینباره به صنعت علمی و نظامی کشور اشاره کرد و گفت: در مسئله پیشرفت در صنایع نظامی که بیشترین تحریم ها را از ابتدای انقلاب متحمل شده و همچنین حوزه علمی و فناوری ما بسیاری از تحریم ها را داشته‌ایم اما دقیقا در این دو حوزه که دست مان روی زانوی خودمان بود بیشترین پیشرفت ها را نیز داشته اینم.

این استاد مدیریت و آینده پژوهی افزود: اگر هندسه پیشرفت جمهوری اسلامی را عدالت، عقلانیت و معنویت بدانیم با نگرش درست مدیریتی آینده کشور را نگاه کنیم قطعا مسائل و مشکلات کشور نیز قابل حل است.

وی دراین باره با اشاره به نوع نگاه مدیران و اداره کنندگان جامعه گفت: بستگی دارد مدیری که در جایگاه اجرایی قرار دارد چه نگرشی داشته باشد. اگر این فرد تعامل و همگرایی با غرب را مد نظر داشته باشد یعنی هم عدالت را فراموش کرده، هم عقلانیت را و هم معنویت را! که بیش از آنکه به پیشرفت بینجامد؛ منجر به ارتجاع می شود.

جنیدی ادامه داد: اگر مدیر جامعه با نگاه پیشرفت درون زا به مسائل نگاه کند؛ آن وقت می تواند با هم عدالترا شاخص کند و هم هدف، هم معنویت را حاصل نماید و هم از مسیر عقلانیت به پیشرفت برسد.

این استاد دانشگاه گفت: اینکه فکر کنیم دیگری برای ما کاری می کند؛ اولین نقطه انحراف است و عمده مشکلات جامعه امروز را باید از سوی مدیران و اداره کنندگان جامعه دانست که نگرش درست مدیریتی به مسائل کلان کشور ندارند و عمدتا با نگاه نومحافظه کارانه و لیبرال مسلک همه توجه‌شان بجای داخل به خارج است.

ارسال نظر: