۷ زندانی محکوم به قصاص نفس آزاد شدند

کدخبر: 2006989

معاون اجرای احکام شورای حل اختلاف تهران از آزادی ۷ زندانی محکوم به قصاص از ندامتگاه شهرری خبر داد و گفت: ۳ نفر از این تعداد آزاد و ۴ نفر دیگر نیز همزمان در ایام دهه فجر به آغوش خانواده بازمی‌گردند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، میزان نوشت: محمدحسن جراحی در نشست خبری با اصحاب رسانه در ارتباط با آزادی ۷ زندانی محکوم به قصاص نفس در ندامتگاه شهرری گفت: پس از یک سال و نیم تلاش و همکاری شورای حل اختلاف زندان‌های استان تهران و دادسرای جرایم جنایی توانسته‌ایم این تعداد زندانی را که دچار خطا شده بودند از قصاص نفس نجات دهیم.

او گفت: یکی از این افراد ۱۳ سال است که در زندان بسر برده و جز زندان و مراجع قانونی جای دیگری را ندیده است، یکی دیگر نیز ۱۱ سال است که در زندان دوران محکومیتش را به جرم قتل همسرش گذرانده که به قصاص محکوم شده بود و ۲ بار پاس چوبه دار رفت، اما با تلاش همکاران ما و با رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت.

معاون اجرای احکام شورای حل اختلاف تهران در ادامه گفت: این افراد عمدتا کسانی هستند که به خاطر یک لحظه عصبانیت منجر به ارتکاب قتل شده اند و یک عمر پشیمانی به وجود آوردند.

او در ارتباط با جرم این تعداد زندانی گفت: اکثر این افراد به دلیل مشکلات خانوادگی و قتل همسر در زندان بودند که میانگین سنی آن ها بین ۲۷ تا ۴۷ است.

جراحی گفت: کمترین دوران محکومیت این افراد سه سال و بیشترین تعداد محکومیت ۱۳ سال بوده است. در حال حاضر ۳ نفر آزاد هستند و 4 نفر دیگر نیز در انتظار سپری شدن تشریفات قانونی و قضایی هستند که همزمان با ایام دهه فجر آزاد شوند.

معاون اجرای احکام شورای حل اختلاف تهران گفت: ۲۵۰ نفر از زندانیان اعم از زن و مرد در شورای حل اختلاف استان تهران دارای پرونده هستند که تلاش می شود این افراد بیشتر از ۳ ماه در زندان نمانند.

او با تاکید بر اینکه هدف اصلی شورای حل اختلاف مسالحه و صلح و سازش است، ادامه داد: در تهران ۳۰ مجتمع شورای حل اختلاف داریم که مجتمع سی ام در زندان اوین مستقر است و ۳۰ مجتمع دیگر در شهرستان های استان تهران مشغول فعالیت هستند.

ارسال نظر: