فیلم::

وقتی پناهیان به جوانان توصیه کرد بروند "دانسینگ‌"ها را ببینند!

کدخبر: 2007181

بروید دمِ درِ این دانسینگ‌ها و محیط‌هایی که آنها برای تفریح می‌روند؛ وقتی که دارند بیرون می‌آیند، نگاه‌شان کنید ببینید که چقدر افسرده هستند! این آخرش است. از این بالاتر دیگر هیچ لذتی در دنیای غرب وجود ندارد؛ آخرش همین است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، حجت الاسلام پناهیان در سخنرانی خود گفت:

به کانادا رفته بودم؛ آنجا در برخی از شهرهایش دانشجوهای خوب و بسیار فرهیخته‌ای داشتیم. آن دانشجوها می‌گفتند: «ما اینجا استاد اخلاق می‌خواهیم» گفتم: شما اینجا استاد اخلاق نمی‌خواهید! بروید دمِ درِ این دانسینگ‌ها و محیط‌هایی که آنها برای تفریح می‌روند؛ وقتی که دارند بیرون می‌آیند، نگاه‌شان کنید-همان جوان‌هایی که مثل خودتان هستند را- ببینید که چقدر افسرده هستند! این آخرش است. از این بالاتر دیگر هیچ لذتی در دنیای غرب وجود ندارد؛ آخرش همین است. ببینید چقدر افسرده هستند!

آن‌وقت دیگر به جای اینکه من بگویم، آنها داشتند برای من-یک ساعت- توضیح می‌دادند که این دل‌مردگی و افسردگی دارد با مردم اینجا چه می‌کند؟!

آقا؛ این موسیقی حرام را گوش نده-موسیقی حلالش را کاری ندارم- ببین این موسیقی حرام با ذهن انسان چه‌کار می‌کند؟ خیلی پیچیده است.

شما نمی‌خواهد سرِ خدا منّت بگذارید که: «خدایا ببین! من به خاطر شما، ایمان آورده‌ام...» می‌فرماید: نمی‌خواهد برای من منّت بگذارید «لا تَمُنُّوا عَلَیَّ إِسْلامَکُم»(حجرات/17) به‌خاطر اسلام‌تان، بر من منت نگذارید. «إِنْ أَحْسَنْتُمْ أَحْسَنْتُمْ لِأَنْفُسِکُم»(اسراء/7) من اگر چیزی می‌گویم، به خاطر خودت دارم می‌گویم؛ برای اینکه ضرر نکنی و صدمه نبینی!

تمام ‌دستورات دین، بِلا استثناء این‌طوری هستند، و یک روزی علم به صحّت تمام دستورات دین می‌رسد.

در یکی از این کشورهای خارجی یک نفر-از اینهایی که تازه به دوران رسیده بود- بلند شد و گفت: «آقا! این اسلامی که شما می‌گویید، گوشت خوک را حرام کرده و گوشت گاو را حلال کرده است، در حالی که گوشت گاو، انگلش بیشتر از گوشت خوک است» و یک مقدار در این‌باره توضیح داد. بنده هم کمی در این مسائل طب اسلامی کار کرده بودم.

او می‌گفت: «چرا دین شما، گوشت خوک را حرام می‌کند؟ چون واقعاً گوشت خوک انگلش کمتر است.»

گفتم: شما جایی شنیده‌اید که گوشت خوک، به خاطر انگلش حرام شده است؟

گفت: «نه! پس چرا حرام کرده است؟»

گفتم: شما می‌دانید به خاطر انگل‌هایی که در گوشت گاو وجود دارد، گوشت گاو مکروه است؟

گفت: «بالاخره گوشت خوک را حرام کرده، ولی اصلاً انگل ندارد.»

گفتم: دلیلش چیز دیگری است؛ پیامبر اکرم(ص) فرموده است که چرا گوشت خوک حرام است؟ الآن یک بحثی داریم به نام «آثار ژنتیک غذاهایی که می‌خوریم» غذاها، صفات ژنتیک به ما منتقل می‌کنند. گوشت خوک صفت بی‌غیرتی را به انسان منتقل می‌کند. پیامبر اکرم(ص) فرموده که به این دلیل، گوشت خوک حرام است.

یک خانمی در آن جلسه بود که یک جیغ بنفشی کشید، من اولش فکر کردم که می‌خواهد اعتراض کند و سرِ من یک دادی بزند و یک چیزی بگوید. اما بعد، آن خانم گفت: واقعاً اسلام این را گفته؟! من الآن دارم در یک مؤسسه‌ای کار می‌کنم که آثار صفات ژنتیکی که گیاهان دارند به انسان منتقل می‌کنند را مطالعه می‌کنیم. یعنی اسلام 1400 سال پیش به این مسأله توجه کرده؟ دربارۀ گیاهان هم چیزی گفته؟

گفتم: بله، بعضی از سبزی‌ها هست که خانم‌ها بیشتر باید بخورند، آقایان نباید بیشتر بخورند؛ به خاطر صفاتی که به انسان منتقل می‌کند.

من امیدوار هستم که شما این‌طوری به دین نگاه کنید. هر کدام از دستورات دینی را رعایت نکنید، به خودتان صدمه زده‌اید.

حجم ویدیو: 58.37M | مدت زمان ویدیو: 00:03:59 دانلود ویدیو
ارسال نظر: