نوبخت در مصاحبه با سی‌ان‌ان:

ایران باید به سهمی که پیش از تحریم‌های در اوپک دست یابد

کدخبر: 2007211

معاون رئیس جمهور اظهار داشت: اعضای اوپک باید به سهمی که به آنها اختصاص داده شده پایبند باشند و ایران باید قادر باشد به سهمی که تا پیش از تحریم ها داشت، دست یابد و اجازه فروش داشته باشد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، شبکه تلویزیونی سی.ان.ان گزارش داد: محمد باقر نوبخت یکی از مسولان ارشد اقتصادی ایران در مصاحبه با این شبکه تلویزیونی گفت؛ پس از رها شدن از سال ها تحریم، ایران مصمم به بازستاندن سهم خود از بازار جهانی نفت به هر قیمتی است.

سی.ان.ان روز پنجشنبه گزارش داد: نوبخت (معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور) به این شبکه تلویزیونی گفت که اعضای سازمان اوپک می بایست برای آنکه ایران فضایی برای صادارات خود داشته باشد، از سهم خود بکاهند.

بنابراین گزارش نوبخت به سی.ان.ان گفت: بهای رو به کاهش نفت قطعا آن چیزی نیست که مبنای تصمیم گیری ما باشد.

وی افزود: اگر لازم باشد عرضه نفت به بازار کاهش یابد، آن دسته از کشورهایی که در دوران تحریم ما اقدام به افزایش تولید خود کردند، باید تولید خود را کاهش دهند، آنها باید اجازه دهند تا ایران سهم خود از بازار (نفت) را داشته باشد.

سی.ان.ان گزارش داد نوبخت که یکی از مشاوران نزدیک به حسن روحانی رئیس جمهوری ایران است به این شبکه تلویزیونی گفت که ایران از سیاست کنونی اوپک ناخرسند است و در تلاش برای کسب توافق در تغییر در این سیاست است.

نوبخت به سی.ان.ان گفت که معتقدیم اوپک باید عرضه نفت به بازار را کاهش دهد، ما نیازمند توازن بین عرضه و تقاضا هستیم .

معاون رئیس جمهوری ایران دراین مصاحبه که در تهران صورت گرفت به سی.ان.ان گفت: اعضای اوپک باید به سهمی که به آنها اختصاص داده شده پایبند باشند و ایران باید قادر باشد به سهمی که تا پیش از تحریم ها داشت، دست یابد و اجازه فروش داشته باشد.

نوبخت در بخش دیگری از این مصاحبه به سرمایه گذاری های خارجی در ایران اشاره کرد و گفت که ایران برای رسیدن به هدف رشد متوسط اقتصادی هشت درصدی در پنج سال آینده؛ به دنبال جذب سرمایه های های خارجی تا 300میلیارد دلار است.

وی در زمینه اشتغال نیز به سی.ان.ان گفت که ما راحت می توانیم 900 هزار تا یک میلیون شغل ایجاد کنیم، بویژه برای جوانان تحصیل کرده، این یک آمار واقع گرایانه است، نه خوشبینانه.

نوبخت همچنین درمورد باز بودن درها بر روی شرکت های خارجی از جمله شرکت های آمریکایی گفت که البته ملاحظات بسیاری درمورد انتخاب سرمایه گذارها وجود دارد اما در کل محدودیتی برای سرمایه گذاری شرکت های آمریکایی درایران وجود ندارد، ما بین تجارت با آمریکایی ها و سیاست های دولت آمریکا که با آن مخالفیم، تمایز قائل هستیم.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: