عباس آخوندی پس از امضای قرارداد خرید ۱۱۸ فروند ایرباس از فرانسه:

برای امضای چندین قرارداد جدید به آلمان می‌روم/ ایران منتظر برقراری روابط تجاری با همه کشورها از جمله آمریکا است

کدخبر: 2007280

وزیر راه و شهرسازی گفت: با برداشته شدن تحریم‌ها، ایران می‌تواند رقیبی بزرگ برای فعالان صنعت هوانوردی باشد. در هفته‌های آینده برای امضای چندین قرارداد به آلمان خواهم رفت

«عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی دیشب پس از دیدار روسای جمهور ایران و فرانسه، در پاریس با خبرنگار «فرانس 24» مصاحبه کرد و در خصوص برنامه‌ها و انتظارات پساتحریمی دولت حسن روحانی سخن گفت.

آخوندی که پس از امضای قرارداد خرید 118 فروند ایرباس میان ایران و فرانسه سخن می‌گفت، به روابط صنعتی وزارتخانه متبوعه‌اش با دیگر کشورهای صاحب تکنولوژی و صنعت هم اشاره کرد و گفت که در هفته‌های آینده برای امضای چندین قرارداد به آلمان خواهد رفت.

وزیر راه ایران به تأثیرات قابل انتظار ورود این هواپیماها بر اقتصاد و درآمد دولت ایران هم پرداخت و گفت: «با برداشته شدن تحریم‌ها، ایران می‌تواند رقیبی بزرگ برای فعالان صنعت هوانوردی باشد.»

عباس آخوندی از کشور خاصی به عنوان رقیب نام نبرده ولی دوبی، همسایه جنوبی ایران، سالانه 27 میلیارد دلار از محل فعالیت شرکت‌های هوایی خود سود می‌کند؛ کشوری که موقعیت مکانی ایران را ندارد و در صحراهای جنوبی خلیج‌فارس واقع شده ولی بنا دارد با افزودن ترمینال‌های جدید به فرودگاه بزرگ خود، رقابت احتمالی با ایران را شدید و شدیدتر کند.

وزیر راه به باز شدن روزنه همکاری اقتصادی ایران با غرب در پی اجرایی شدن برجام هم اشاره کرد و گفت: «ایران منتظر برقراری روابط تجاری با همه کشورها از جمله آمریکا است؛ همه به جز اسرائیل.»

جمهوری اسلامی ایران، رژیم صهیونیستی را یک موجودیت غیرقانونی می‌داند و هیچ‌گاه آن را به رسمیت نشناخته است.

ارسال نظر: