مسکو: واشنگتن مسئول تشدید عامدانه تنش‌ها بین روسیه و آمریکا است

کدخبر: 2007378

وزارت خارجه روسیه می‌گوید وزیر امور خارجه این کشور در گفتگو با همتای آمریکایی خود، خشم خود را از "ادعاهای ساختگی"‌ علیه رئیس‌جمهور روسیه توسط مقامات دولت واشنگتن را بیان کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل « نسیم آنلاین »، "تسنیم" نوشت:

در بیانیه وزارت خارجه روسیه اعلام شده است: "گناه تشدید عمدی تنش‌ها در روابط دو جانبه بر عهده واشنگتن است."

امروز (جمعه) "دیمیتری پسکوف"، سخنگوی کرملین در مسکو، نیز در واکنش به اظهارات مقام‌های آمریکایی درباره آنچه فساد ولادیمیر پوتین خوانده شده بود، این اظهارات را "شرم آور و توهین آمیز" توصیف کرد.

چند روز پس از اظهارات معاون خزانه‌داری آمریکا، سخنگوی کاخ سفید هم روز پنجشنبه، رئیس جمهوری روسیه را "چهره‌ای فاسد" خوانده بود.

"جاش ارنست"، سخنگوی کاخ سفید، روز پنج‌شنبه گفت اظهاراتی که از قول یکی از مقام‌های وزارت خزانه‌داری مبنی بر "فساد مالی" ولادیمیر پوتین منتشر شد، بازتاب‌دهنده دیدگاه دولت "باراک اوباما" است.

"آدام زوبین"، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و جرائم مالی، روز سه‌شنبه در یک مصاحبه گفته بود که رئیس جمهوری روسیه به میزان قابل توجهی ثروت مخفی دارد و تلاش‌هایش بر تقویت دوستان و متحدان سیاسی‌اش متمرکز شده است.

سخنگوی کرملین می‌گوید اظهارات مقام‌های آمریکایی با هدف تاثیرگذاری بر روی انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه که دو سال دیگر برگزار می‌شود، بیان شده است.

ارسال نظر: