رئیس دانشگاه آزاد خبر داد

افزایش اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد با درجه دکتری به ۲۵ هزار نفر

کدخبر: 2007614

رئیس دانشگاه آزاد گفت: تا پایان فراخوان ثبت‌نام جدید جذب هیات علمی که خردادماه ۹۵ خواهد بود جمعا ۱۱ هزار عضو جدید دکتری به مجموعه اعضای هیات علمی فعلی دانشگاه اضافه خواهد شد. در سال آینده اعضای هیات علمی با درجه دکتری این دانشگاه بیش از ۲۵ هزار نفر خواهد بود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، در دهمین اجلاس هیات امنای مرکزی دانشگاه آزاد که به ریاست ایت الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد، تمامی پیشنهادات ارائه شده از سوی رئیس این دانشگاه که از قبل به تایید کمیسیون دائمی هیات امنای مرکزی رسیده بود، به تصویب اعضای هیات امنای مرکزی رسید.

آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این جلسه با اشاره به برخی دستاوردهای پژوهشی و فناورانه دانشگاه آزاد مانند خودروهای برقی و خورشیدی و موفقیت آنها در نمایشگاههای بین المللی، گفت: این دانشگاه می تواند در حل مشکلات بزرگ کشور مانند آلودگی هوا کمک کند.

وی با اشاره به ملاقات های خود با سفرا و مقامات بلندپایه کشورهای خارجی، به استقبال این مقامات از انجام همکاری های گسترده با دانشگاه آزاد خبر داد و افزود: در شرایط پسابرجام، این موضوع یک فرصت بزرگ برای دانشگاه است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: برای اینکه دانشگاه بتواند به صورت بنیادی در خدمت نظام باشد، باید تحقیق و پژوهش را جدی گیرد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد تاکنون در عرصه آموزشی به وضعیت قابل قبولی رسیده است، ابراز امیدواری کرد با تلاش ها و برنامه های موجود، این موفقیت در عرصه های پژوهشی و تحقیقاتی نیز خود را نشان دهد.

وی به مشکلات کشور در زمینه آب و خاک به پتانسیل های علمی و فیزیکی دانشگاه آزاد اسلامی برای ترویج و توسعه کشاورزی علمی اشاره و توصیه کرد با استفاده از تکنولوژی و علم روز، برای صرفه جویی در آب، خاک و نیروی انسانی، کشاورزی، گلخانه ای در دانشگاه آزاد استفاده شود.

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه ایران باید به سمت استقلال غذایی برود، این امر را نیز زمینه ساز اشتغال برای دانشجویان و فارغ التحصیلان ایرانی، زمینه ساز اکتشاف و تحقیق در زمینه کشاورزی و مروج آموزش به مردم و کشاورزان دانست.

دانشگاه آزاد در کیفیت آموزشی، با جدیت پیش می رود

حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد نیز در این جلسه به جذب هیات علمی در واحدهای این دانشگاه اشاره کرد و گفت: تا پایان فراخوان ثبت نام جدید جذب هیات علمی که خردادماه ۹۵ خواهد بود جمعا ۱۱ هزار عضو جدید دکتری به مجموعه اعضای هیات علمی فعلی دانشگاه اضافه خواهد شد.

وی اظهار داشت: در سال آینده اعضای هیات علمی با درجه دکتری دانشگاه آزاد بیش از ۲۵ هزار نفر خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد گفت: مدیران این دانشگاه پژوهش های کاربردی را در راس برنامه های خود قرار داده اند.

در این جلسه، اساسنامه پژوهشگاه مرکزی دانشگاه به تصویب رسید.

پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد که موافقت اصولی خود را از وزارت علوم اخذ کرده، به منظور پاسخگویی به بخشی از نیازهای پژوهشی کشور با تاکید بر فناوری های نوین و ایجاد هم افزایی میان مراکز پژوهشی تاسیس و توسط دانشگاه آزاد اداره می شود

ارسال نظر: