تقدیر وزیر خارجه عراق از وحدت کشورهای عربی علیه ترکیه

کدخبر: 2007879

ابراهیم جعفری وزیر خارجه عراق امروز در دیدار با "نبیه بری" رئیس مجلس لبنان از اجماع کشورهای عربی علیه مداخله ترکیه در خاک عراق تقدیر کرد .

به گزارش « نسیم آنلاین »،وزارت خارجه عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد که ابراهیم جعفری وزیر خارجه این کشور پس از ورود به بیروت پایتخت لبنان با نبیه بری رئیس مجلس این کشور دیدار ودرباره روابط دوجانبه وراههای تقویت آن به نحوی که به نفع دوملت ومسائل منطقه ای وبین المللی مورد علاقه دو کشور باشد بحث وگفت وگو کرد.

براساس این بیانیه جعفری گفت: عراق اخیرا در چند زمینه شامل پیشروی نیروهای عراقی وبه عقب راندن داعش، همچنین شرکت در حل برخی اختلافات منطقه ای فعالیت چشمگیری داشته است .

جعفری افزود: دیدگاههای عراق ولبنان در زمینه دور نگه داشتن منطقه عربی از تشنج ها وضرورت تکیه بر راه حل های صلح آمیز با یکدیگر هماهنگ هستند و وحدت موضع عربی در خصوص پایان دادن به مداخله کشورهای همسایه در امور عراق به ویژه تجاوز ترکیه از اهمیت خاصی برخوردار است.

جعفری از اجماع کشورهای عرب علیه مداخله ترکیه در خاک عراق تقدیر و از حمایت لبنان از کشورش و حضور در نشست اتحادیه پارلمان های اسلامی که اخیرا در بغداد برگزار شد تشکر کرد.

نبیه بری نیز در این دیدار ضرورت برقراری آرامش ٰ، امنیت و ثبات در منطقه را خاطر نشان ساخت و افزود: ما نیاز به طرح های فوری برای برقراری آرامش و بازگشت امنیت و ثبات به منطقه داریم.

رئیس مجلس لبنان همچنین بر اهمیت حفظ وحدت و امنیت عراق وحاکمیت آن تاکید وگفت: قدرت عراق قدرت ما است.

منبع : ایرنا

ارسال نظر: