جمعی از دانشجویان فقه و حقوق دانشگاه شاهد خطاب به منتجب‌نیا:

ادعای اجتهاد استادی که رسائل را در کلاس روخوانی می‌کند چگونه ممکن است؟

کدخبر: 2007901

در نامه دانشجویان در واکنش به نامزدی این عضو هیات علمی دانشگاه شاهد در انتخابات مجلس خبرگان آمده: چگونه ممکن است استادی ادعای اجتهاد کند در حالی که هنگام تدریس دروسی همچون رسائل و مکاسب آنها را در کلاس درس روخوانی نماید؟

به گزارش « نسیم آنلاین » جمعی از دانشجویان گروه فقه و حقوق و فارغ التحصیلان دانشگاه شاهد در نامه ای خطاب به رسول منتجب نیا عضو هیئت علمی دانشگاه شاهد نوشتند:

بسمه تعالی

جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای دکتر رسول منتجب نیا

قائم مقام حزب اعتماد ملی و عضو هیئت علمی دانشگاه شاهد

سلام علیکم؛

با احترام، وظیفه خود دانستیم در ارتباط با اعلام کاندیداتوری و عدم احراز صلاحیت شما چند نکته را یادآور شویم.

در طول این سال ها و در انتخابات مختلف همواره افرادی بوده اند که خود را شایسته تکیه دادن بر مسندهای مختلف و خدمت کردن به مردم ایران اسلامی دانسته اند و البته در این میان انتخابات مجلس خبرگان رهبری به دلیل وظایف مهم و حیاتی این مجلس همواره از اهمیت بسزایی برخوردار بوده است. از همین رو با توجه به وظایف خطیر برگزیدگان این مجلس، در کنار بصیرت و تشخیص بهنگام مسائل، داشتن توانایی های بالای علمی از شرایط احراز صلاحیت کاندیداهای این مجلس محسوب می گردد.

هنگامی که جنابعالی برای شرکت در این انتخابات اعلام آمادگی می نمائید بدین معنی است که این بصیرت و جایگاه علمی را در خود دیده اید! حال سؤالی که ذهن ما دانشجویان و فارغ التحصیلان این دانشگاه را بسیار مشغول نموده است این است که چگونه ممکن است استادی ادعای اجتهاد نماید در حالی که هنگام تدریس دروسی همچون رسائل و مکاسب آن ها را در کلاس درس روخوانی نماید؟ چگونه ممکن است فردی مجتهد باشد و آن گاه در پاسخ به سؤالات علمی و فقهی شاگردان خویش با این عبارت که "این بحث را قبلاً خوانده اید و یا در ترم آینده خواهید خواند" از پاسخ دادن به این سؤالات شانه خالی کند؟ چگونه ممکن است استادی که خود را مجتهد می داند 15 باب فقهی مهم را در طول دو ماه با کمترین شرح و بحثی تدریس نموده و اطلاع درستی از مباحثی که سال ها آن را تدریس می نماید نداشته باشد؟ و سؤالات دیگری که مجال پرداختن به آن ها در این فرصت کوتاه میسر نیست و قطعاً تداعی کننده خاطرات بسیاری در اذهان دانشجویان و بالاخص شاگردان جنابعالی در گروه فقه و حقوق دانشگاه شاهد می باشد.

نکته ی بعد در مورد خط قرمز انقلاب یعنی مرز بندی با فتنه می باشد که اگر چه وضع فتنه گران برای پیروان امام و نظام اسلامی مشخص است ولی برخوردها و مواضع شما در قبال فتنه و فتنه گران تا کنون ابهام آمیز بوده و متاسفانه جنابعالی مصلحت خود و جناح خود را بر مصلحت انقلاب ترجیح داده اید. حتما یادتان هست که در بحبوحه غبار فتنه، رفیق شیخی بودید که در زمان ریاست وی بر بنیاد شهید، پای شما هم به دانشگاه شاهد باز شد. و در سفرهای متعدد سیاسی تان بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید با تعطیل نمودن چندباره کلاس های درس، جهت سرکشی از دانشگاه ها و اعمال فشارهای سیاسی برای رفع حصر سران فتنه جهت جبران الطافِ پیر و مراد خود (شیخ فتنه) تلاش کرده اید.

استاد محترم، با توجه به جایگاه علمی و عدم مرزبندی مشخص و صریح شما با سران فتنه ضمن تشکر از دقت و بصیرت اعضای محترم شورای نگهبان مبنی بر عدم احراز صلاحیت شما امیدواریم زمانی که می خواهید دم از حمایت از انقلاب و تبعیت از ولایت داشته باشید قدری بیشتر بیندیشید تا مبادا همچون سران فتنه مصداقی برای این آیه شریف باشید که: "وَإِذَا قِیلَ لَهُمْ آمِنُوا کَمَا آمَنَ النَّاسُ قَالُوا أَنُؤْمِنُ کَمَا آمَنَ السُّفَهَاءُ أَلَا إِنَّهُمْ هُمُ السُّفَهَاءُ وَلَکِنْ لَا یعْلَمُونَ* زیرا قطعاً این گروه کسانی هستند که خداوند آنان را استهزا می‌کند و آنها را در طغیانشان نگه می‌دارد، تا سرگردان شوند. آنان کسانی هستند که هدایت را به گمراهی فروخته‌اند و این تجارت آنها سودی نداده و هدایت نیافته‌اند.

و العاقبه للمتقین

جمعی از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه شاهد

ارسال نظر: