وزیر اطلاع رسانی پاکستان:

حضور ایران در عرصه‌های بین‌المللی باعث افتخار است

کدخبر: 2007985

وزیر اطلاع رسانی و میراث ملی پاکستان ضمن تبریک فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: حضور اثر گذار جمهوری اسلامی ایران در صحنه‌های بین المللی بسیار باعث افتخار و خوشحالی است و هرگونه افتخار و خوشحالی ملت ایران، باعت افتخار و خوشحالی ملت پاکستان است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، "پرویز رشید" این مطلب را روز گذشته در دیدار "شهاب الدین دارایی" رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پاکستان مطرح کرد.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پاکستان از پرویز رشید برای حضور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه فرهنگی، هنری به مناسبت سی وهفتمین سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران که فعالیت خود را از امروز همزمان نخستین روز از دهه مبارکه فجر در محل موزه هنرهای ملی پاکستان آغاز می کند، دعوت کرد که مورد استقبال وزیر اطلاع رسانی پاکستان قرار گرفت.

وزیر اطلاع رسانی پاکستان ضمن قبول این دعوت گفت: برای من بسیار باعث افتخار و خوشحالی است که در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و در جمع ایرانیان حضور داشته باشم.

وی بااشاره به سوابق تاریخی دو کشور گفت: هر وقت مشکلی در پاکستان وجود داشت ملت و دولت ایران به کمک ما شتافتند و ما این لطف بزرگ را فراموش نمی کنیم.

وی افزود: ما موفقیت ملت ایران را در صحنه های بین المللی تبریک می گوییم. ایران با فهم وتدبیر رهبران خود توانست با مذاکره و از راه دیپلماسی موفق، حقوق خود را استیفاء کند ومشکلات را پشت سر بگذارد. ما از پیروزی های اخیر بخصوص در بحث توافق در زمینه انرژی هسته ای و لغو تحریم ها که موفقیت بزرگی برای ملت ایران محسوب می شود، بسیار خوشحالیم و این پیروزی را به ملت و دولت ایران تبریک می گوییم.

شهاب الدین دارایی نیز در این دیدار، ضمن قدردانی از مجموعه وزارت اطلاع رسانی و میراث ملی پاکستان بخاطر همکاری در زمینه برگزاری نمایشگاه فرهنگی و هنری به مناسب سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، از اظهارات پرویز رشید درخصوص موفقیت ملت ایران در بازیابی حقوق هسته ای خود گفت: ملت ایران حمایت و پشتیبانی معنوی دولت و ملت پاکستان را فراموش نمی کند و روابط تاریخی دو ملت بویژه هماهنگی مواضع در صحنه های بین المللی به عنوان دو کشور دوست و برادر همیشه از سابقه درخشانی برخوردار است.

دارایی افزود: در سفر دو سال پیش محمد نواز شریف نخست وزیر پاکستان به تهران، سند مبادلات فرهنگی، هنری، علمی وآموزشی بین دو کشور به امضا رسید و ما آمادگی داریم با همکاری وزارتخانه اطلاع رسانی پاکستان، مفاد توافقات این سند را اجرایی کنیم و امیدواریم در سال 2016 میلادی شاهد برگزاری هفته فرهنگی پاکستان در ایران باشیم و انتظار داریم تبادل هیات ها بین دوکشور بیشتر شود.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران گفت : با وجود گذشت 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، سفر وزرای فرهنگ دو کشور کمتر اتفاق افتاده است. آمادگی داریم تا سفر جنابعالی به تهران و نیز سفر وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی ایران به پاکستان را دنبال کنیم .

پرویز رشید ضمن استقبال ازاین پیشنهاد گفت: همواره از حضور وسفر هیات های عالیرتبه فرهنگی ایران به پاکستان استقبال می کنیم وقدردان میهمان نوازی های دولت و ملت ایران هسیتم و بسیار خوشحال خواهم شد تا در فرصت مناسبی بتوانم با برادران ایرانی دیدار داشته باشم .

نمایشگاه فرهنگی و هنری به مناسبت سی و هفتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی امروز در پایتخت پاکستان افتتاح می شود و به مدت سه روز برای بازدید عموم فعال خواهد بود.

منبع : ایرنا

ارسال نظر: