مدیر حوزه‌های علمیه استان تهران:

تهران ۷۰۰۰ طلبه دارد/ هر مسجد دو جوان را به حوزه معرفی کند

کدخبر: 2008056

مدیر حوزه‌های علمیه استان تهران گفت: اگر هر امام جماعت در هر مسجد با ابزاری که در دست دارد، حداقل دو نفر را از میان بچه‌های مسجد برای حوزه شناسایی کند، ما با سرمایه مسجد یک جمعیت ۵۰۰۰ نفری را در حوزه پذیرش خواهیم کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله غفوری مدیر حوزه‌های علمیه استان تهران در جمع ائمه جماعات استان تهران گفت: حوزه علمیه تهران باید به علت افزایش جمعیت تهران به سمت توسعه کیفی و کمی حرکت کند، با توجه به الحاق مدرسه مروی به مدیریت حوزه‌های علمیه استان تهران، تعداد طلاب در تهران مقداری بیشتر از ٧ هزار نفر است. همچنین ما حدود ٧٥٠ استاد در ٧٠ حوزه علمیه و ٦ مرکز تخصصی داریم.

وی با تأکید بر اینکه ائمه جماعات و روحانیون تهران می‌توانند در جریان‌های مختلف دینی و امور مربوط به نظام جمهوری اسلامی تأثیرگذار باشند، افزود: با توجه به جمعیت تهران، تعداد طلاب در استان کافی نیست، البته در سال جاری علیرغم اینکه در پذیرش سخت‌گیری‌های زیادی اعمال شد، تهران با رشد ٢٠ درصدی در پذیرش مواجه بودیم و غیر از مدرسه مروی هزار نفر را پذیرش کردیم.

مدیر حوزه‌های علمیه استان تهران با بیان اینکه در سال آینده ضمن ارتقا کیفیت پذیرش، پیش بینی شده است 2 هزار و 500 نفر جذب حوزه‌های علمیه استان تهران شوند، ادامه داد: روش پذیرش در حوزه های علمیه باید اصلاح شود. حوزه‌های علمیه برای تربیت افرادی تشکیل شده که جامعه را هدایت کند. البته راه‌هایی را در نظر گرفته‌ایم، مانند تأسیس مدارس پیش حوزوی از دبستان تا نقش تربیت دانش‌آموزان برای ورود به حوزه را ایفا کنند.

وی افزود: ما هرچه داریم از حوزه علمیه است و در عصر غیبت مسئولیت هدایت جامعه بر عهده روحانیت شیعه و کم و کیفش در گرو حوزه های علمیه است، اینکه وضعیت حوزه‌های علمیه چگونه باشد وضعیت جامعه و دین دین را می‌توان دید، در شرایط فعلی احتیاج داریم تا فرآیندها را اصلاح کنیم.

حجت‌الاسلام غفوری خطاب به ائمه جماعات گفت: اگر هر امام جماعت در هر مسجد با ابزاری که در دست دارد، حداقل دو نفر را از میان بچه‌های مسجد برای حوزه شناسایی کند، ما با سرمایه مسجد یک جمعیت پنج هزار نفری را در حوزه پذیرش خواهیم کرد، یکی از رویکردهای حوزه علمیه تهران بصیر‌ت‌بخشی است که إن‌شاءلله نتیجه آن در انتخابات دیده خواهد شد.

ارسال نظر: