سقف پرداخت هزینه‌های بیمه تکمیلی فرهنگیان حذف شد/ پوشش بیمه‌ای‌ داروهای بیماری‌های خاص

کدخبر: 2008186

معاون پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از حذف سقف پرداخت هزینه‌های بیمه تکمیلی فرهنگیان و پوشش بیمه‌ای داروهای بیماری‌های خاص خبرداد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، بطحایی معاون پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، از حذف سقف پرداخت هزینه های بیمه تکمیلی فرهنگیان خبر داد و گفت: در بیمه تکمیلی فرهنگیان سقف پرداختی هزینه های بسیاری از خدمات برداشته شده است و این اقدام با رعایت تعرفه های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت صورت گرفته است.

وی در خصوص خدمات مراکز درمانی که طرف قرارداد با بیمه فرهنگیان هستند، اینگونه توضیح داد: در مراکز درمانی طرف قرارداد، تمام خدمات بیمارستانی، بستری، جراحی های تخصصی و عمومی، هزینه های کاشت پروتز و درمان ناباروری برای فرهنگیان سقف هزینه ای ندارد. البته مواردی همچون استفاده از آمبولانس درون شهری و برون شهری و زایمان طبیعی و سزارین جزو لیست حذف سقف پرداختی ها نیست و محدودیتی برای این موارد تعریف شده است.

معاون پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه پیش از این برخی از داروهای خاص برای بیماری هایی همچون ام اس و سرطان تحت پوشش بیمه فرهنگیان نبودند، افزود: در خصوص بیماری های صعب العلاج همچون سرطان و ام اس، برخی داروها در تعرفه بیمه نبودند و یا حداقل سقفی برایشان تعریف شده بود که طبق این برنامه جدید داروهای بیماری های خاص در تعرفه بیمه فرهنگیان قرار گرفتند و هیچ محدودیتی برای پرداخت هزینه ها از سوی بیمه وجود ندارد.

وی اظهار داشت: این شرایط برای تمام مراکز طرف قرارداد با بیمه فرهنگیان صادق است و بیمار تحت پوشش این بیمه موظف به پرداخت هیچ هزینه ای نیست. در مورد مراکزی هم که با بیمه فرهنگیان طرف قرارداد نیستند، بیمار پس از پرداخت هرینه ها، اسناد مربوطه را به دفتر کارگزینی وزارت آموزش و پرورش ابلاغ می کنند و طی حداکثر 15 روز با کسر فرانشیز، هزینه های درمان پرداخت می‌شود.

ارسال نظر: