کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم سیاسی بگیرد قبول نمی‌کنیم

مهدی تاج: اگر AFC پافشاری کند احتمالا نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان شرکت نمی‌کنند

کدخبر: 2008304

رئیس سازمان لیگ گفت: اگر کنفدراسیون فوتبال آسیا روی این مسئله پافشاری کند احتمالا نمایندگان ما تصمیم می‌گیرند در این مسابقات شرکت نکنند چون در این صورت شاید فردا تیم‌های کره جنوبی بگویند در کره‌شمالی بازی نمی‌کنند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مهدی تاج در خصوص آخرین وضعیت دیدار نمایندگان فوتبال ایران و عربستان در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و مناقشه‌ای که در این خصوص بوجود آمده گفت: بازی‌های تیم‌های ایرانی برابر عربستانی‌ها به هفته آخر موکول شده است. تیم‌های ما بازی‌های اول خود را به جای تیم‌های عربستانی با تیم‌های اماراتی و ازبکستانی برگزار خواهد شد. در صورتی که تا آن زمان اختلافات برطرف شود بازی‌ها در زمین طرفین برگزار خواهد شد و در غیر اینصورت در زمین بی طرف برگزار می‌شود. ما به هیچ عنوان این تصمیم را که تصمیمی سیاسی است قبول نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: اگر کنفدراسیون فوتبال آسیا روی این مسئله پافشاری کند احتمالا نمایندگان ما تصمیم می‌گیرند در این مسابقات شرکت نکنند چون در این صورت شاید فردا تیم‌های کره جنوبی بگویند در کره‌شمالی بازی نمی‌کنند یا تیم‌های چینی بگویند به دلیل آزمایشات هسته‌ای در کره‌شمالی بازی نمی‌کنندو .... AFC هم می‌داند این یک تصمیم خطرناک و تصمیم به سمت یک تعامل در حال پیشرفت است.

تاج تصریح کرد: در کشورهای زیادی به سفارت کشور ما هم حمله شده است. امنیت یک کشور به این مسائل بستگی ندارد. اگر کشور ما امنیت نداشت که عراق، سوریه و افغانستان دیدارهای خود را در ایران برگزار نمی‌کردند.

رئیس سازمان لیگ در ادامه با اشاره به هیئتی که برای مذاکره در قطر حضور پیدا کردند، گفت: در مرحله اول کسرایی را راه ندادند اما ماهیت قضیه این است که اگر بازی در کشور ثالت برگزار شود ما برنده این قضیه نخواهیم بود و ما به هیچ عنوان نباید زیر بار این موضوع برویم. به نظرم اگر براتی حضور پیدا می‌کرد بهتر بود. AFC اگر این ماجرا را قبول کند یک تصمیم خطرناک خواهد گرفت.

تاج تاکید کرد: قضیه حمله به سفارت عربستان یک اتفاق بود اما تصمیم ما حضور در کشور ثالث برای برگزاری بازی با تیم‌های عربستانی نیست. این مسئله مطمئنا در آینده به بازی‌های تیم ملی هم خواهد رسید. AFC به دنبال ایجاد یک تعامل برای حل این مشکل خواهد بود.

وی در مورد اینکه در صورتی که تصمیم به برگزاری بازی در کشور ثالث گرفته شود لیگ به تعویق خواهد افتاد، گفت: به هیچ وجه اینطور نخواهد شد و ما در صورتی که این تصمیم گرفته شود در هفته پایانی لیگ قهرمانان با نمایندگان عربستان بازی خواهیم داشت.

رئیس سازمان لیگ درباره اینکه گفته می شود علیرضا اسدی گفته حق با عربستانی‌ها بوده است گفت: من اینگونه نشنیدم. اگر گفته شده که حتما بد بوده است.

تاج درباره برگزاری فینال جام حذفی در ورزشگاه خرمشهر اظهار داشت: صبح دوشنبه دوباره به ورزشگاه خرمشهر رفتیم. مسئولان هزینه‌ها را پذیرفته‌اند. این ورزشگاه می‌تواند برای همیشه میزبان جام حذفی باشد.

ارسال نظر: