رائفی پور در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

"فهرست مقدس" داستان یک هولوکاست واقعی است

کدخبر: 2008349

کلیت داستان «فهرست مقدس» این است که «زنواس»، حاکم یمن، عده‌ای را به خاطر تغییر دین و آیین، زنده زنده در آتش می‌سوزاند و این یک هلوکاست واقعی است.

علی اکبر رائفی‌پور تحلیلگر، محقق و پژوهشگر در حاشیه اکران خصوصی انیمیشن «فهرست مقدس» پیرامون تطابق روایت داستانی این انیمیشن با آیات و تفاسیر قرآن به « نسیم آنلاین »، گفت: در تفاسیر به صورت ریز و جزئی به داستان «اصحاب اخدود» پرداخته نشده و صرفا کلیاتی راجع به آن گفته شده است. نویسنده و کارگردان مجبور هستند که به قصه پروبال بدهند و این اجتناب‌ناپذیر است. حتی آقای میرباقری هم در مختار، همه ی صحنه‌ها را بر اساس مستندات تاریخی نساخته و اصلا نمی‌شود این‌گونه فیلم ساخت.

وی افزود: اما کلیت داستان «فهرست مقدس» این است که «زنواس»، حاکم یمن، عده‌ای را به خاطر تغییر دین و آیین، زنده زنده در آتش می‌سوزاند و این یک هلوکاست واقعی است.

وی در مورد اهمیت پرداختن به چنین سوژه‌ای در زمان حال عنوان کرد: امروزه صهیونیست‌ها در تلاش اند تا مسیحیان را به سمت خودشان بکشانند. برای همین وقتی «مل گیبسون» فیلم «مصائب مسیح» را ساخت، با او مقابله کردند. چرا که او در فیلمش یادآوری کرد که مسیح به دست صهیونیست‌های آن موقع به صلیب کشیده شد. کمااینکه ما هم فیلم «مل گیبسون» را کامل قبول نداریم و او هم در فیلمش شیطنت‌های واضحی علیه مسیح داشته است. ولی به هر حال بزرگترین کار یهودیان در حال حاضر جذب مسیحیان و تبرئه کردن خود از به صلیب کشیده شدن مسیح است. با توجه به تمام این موضوعات «فهرست مقدس» روی سوژه‌ی خوبی دست گذاشته است.

این کارشناس مذهبی در پایان پیرامون اهمیت جذب مسیجیان، به آیه‌ای از سوره‌ی مائده اشاره کرد: لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَداوَةً لِلَّذینَ آمَنُوا الْیَهُودَ وَ الَّذینَ أَشْرَکُوا وَ لَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَوَدَّةً لِلَّذینَ آمَنُوا الَّذینَ قالُوا إِنَّا نَصاری‏ ذلِکَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّیسینَ وَ رُهْباناً وَ أَنَّهُمْ لا یَسْتَکْبِرُونَ. بطور مسلّم دشمن‌ترین مردم نسبت به مؤمنان را یهود و مشرکان خواهی یافت و نزدیکترین دوستان به مؤمنان را کسانی می یابی که می گویند: «ما نصاری هستیم» این بخاطر آن است که در میان آنها، افرادی عالم و تارک دنیا هستند و آنها (در برابر حق) تکبّر نمی ورزند.

ارسال نظر: