رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد

۳۱ استاد دانشگاه‌ علوم پزشکی کشور در جمع برترین دانشمندان جهان

کدخبر: 2008376

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بر اساس ارزیابی پایگاه ESI نام ۳۱ نفر از اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در فهرست یک درصد برتر دانشمندان جهان قرارگرفته‌اند که ۱۷ نفر آن‌ها از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی « نسیم آنلاین »، دکتر علی جعفریان در نشست خبری با اشاره به دستاوردهای آموزشی این دانشگاه از یک سال گذشته گفت راه‌اندازی 37 رشته جدید در مقاطع کارشناسی ارشد و THD ، راه‌اندازی 4 رشته جدیدی در مقطع فوق تخصص راه‌اندازی یک‌رشته جدید در مقطع تخصص، راه‌اندازی 29 رشته در مقطع تکمیلی تخصصی پزشکی و دندانپزشکی و جذب 350 دانشجوی خارجی از 30 کشور به‌طور مستقیم ازجمله این دستاوردها است .

وی از فعالیت 92 مرکز تحقیقاتی تحت پوشش این دانشگاه خبر داد و گفت: حدود یک‌چهارم مراکز تحقیقاتی علوم پزشکی کل کشور در دانشگاه علوم پزشکی تهران است .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: یک‌چهارم رتبه‌های اول تا سوم مراکز ازنظر تولیدات علمی نیز مربوط به این دانشگاه و بر اساس ارزیابی پایگاه ESI نام 31 نفر از اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در فهرست یک درصد برتر دانشمندان جهان قرارگرفته‌اند که 17 نفر آن‌ها از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده‌اند .

جعفری بابیان اینکه 2 میلیون و 800 هزار نفر به‌صورت مستقیم تحت پوشش خدمات بهداشتی این دانشگاه قرار دارند اضافه کرد در حال حاضر 4 هزار و 24 تخت فعال، 604 تخت ویژه، 179 تخت روان‌پزشکی در مراکز زیرمجموعه این دانشگاه وجود دارد و روزانه بیش از 8 هزار و 900 بیمار به این مراکز مراجعه می‌کنند .

کمک 450 میلیارد ریالی خیرین به دانشگاه علوم پزشکی تهران طی 3 سال گذشته

جعفریان از کمک 450 میلیارد ریالی خیرین سلامت طی 3 سال گذشته خبر داد و گفت: تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه در حیطه‌های آموزش، پژوهش، تبادل هیئت‌علمی دانشجو با بیش از 60 دانشگاه و مؤسسه آموزشی پژوهشی از 30 کشور جهان اجراشده است .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه کرد: خیرین به فعالیت در حوزه‌های مربوطه که نیازهای مستقیم درمانی درمان علاقه‌مند هستند درحالی‌که آن‌ها باید در اموری مانند ساخت خوابگاه‌ها نیز وارد شوند .

جعفریان تأکید کرد در حال حاضر بار مشکلات روانی در کشور قابل‌توجه است و این در حالی است که تنها 20 درصد بیماران روانی خدمت کافی دریافت می‌کنند .

وی در ادامه در توضیح درآمد پزشکان گفت: از ابتدای اجرای طرح تحول سلامت از اردیبهشت‌ماه سال 93 تا پایان آذر سال 94 اعتباری حدود 280 میلیارد تومان به‌عنوان منابع مالی این طرح وارد دانشگاه شد که 89 درصد آن معادل 208 میلیارد تومان به‌صورت در جهت کاهش پرداخت از جیب بیمار اختصاص‌یافته است .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: 11 درصد از کل منابع طرح تحول سلامت بابت حضور متخصص مقیم در بیمارستان، ارتقاء ویزیت و ترویج زایمان طبیعی به گروه پزشکی پرداخت‌شده است .

جعفریان از افزایش بار مراجعات و بستری بیماران با اجرای طرح تحول سلامت خبر داد و گفت: از اردیبهشت تا مرداد سال 93 حدود 92 هزار بستری در بیمارستان‌ها انجام شد که این آمار در مدت مشابه سال 94 به 132 هزار مورد افزایش‌یافته است یعنی بیش از 30 درصد با افزایش بستری مواجه بوده‌ایم .

به گفته وی: افزایش درآمدها در 15 بیمارستان تحت پوشش این دانشگاه از تیرماه 92 تا تیرماه 93 قبل از اجرای طرح تحول سلامت حدود 42 درصد بوده که از تیر 93 تا تیر 94 این افزایش درآمد حدود 59 درصد بوده است .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران تأکید کرد: با احتساب افزایش فعالیت‌ها، افزایش درآمد در این دانشگاه 1.2 برابر شده که بیش از 30 درصد آن مربوط به پرداخت کارانه است .

جعفریان اظهار داشت در گروه پرستاری با مکانیزم‌های دیده‌شده کارانه افراد حدود 3 برابر افزایش یافت و کارانه 300 هزارتومانی قبل از طرح تحول به حدود یک‌میلیون تومان بعد از اجرای طرح تحول رسیده است .

وی بابیان اینکه در گروه پزشکی یک هزار و 100 نفر کارانه بگیر در این دانشگاه وجود دارد گفت: 600 نفر از پزشکان به‌صورت تمام‌وقت غیر جغرافیایی و 500 نفر تمام‌وقت جغرافیایی فعال هستند که در تیرماه سال 94 متوسط کارانه این پزشکان حدود 11 میلیون و 200 هزار تومان بوده است .

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران 37 درصد از پزشکان این دانشگاه کارانه کمتر از 5 میلیون تومان، 56 درصد کارانه تا 10 میلیون تومان و 75.6 درصد از پزشکان کارانه کمتر از 20 میلیون تومان دریافت می‌کنند .

جعفریان با تأکید بر اینکه کارانه 100 میلیون تومانی در دانشگاه علوم پزشکی تهران نداریم اظهار دانشگاه سقف کارانه در این دانشگاه 70 میلیون تومان است که تنها 2.3 دهم درصد از پزشکان (حدود 30 نفر) این کارانه را دریافت می‌کنند .

وی ادامه داد: پرداخت کارانه 70 میلیون تومانی پزشکان اصلاً موضوع اشتباهی نیست چراکه این پزشکان هیئت‌های علمی جوانی هستند که روزانه حجم کاری بسیار بالایی در بیمارستان و اتاق‌های عمل دارند .

وی تصریح کرد: مردم ممکن است از شلوغی و نوبت‌دهی‌های طولانی در بیمارستان‌ها ناراضی باشند اما با ارائه خدمت این پزشکان مردم حدود 80 درصد از کیفیت خدمات درمانی رضایت دارند .

جعفریان اعلام کرد که آخری کارانه‌ای که من دریافت کردم 1 میلیون و 200 هزار تومان بابت هفته‌ای یک روز در اتاق عمل بوده است .

ارسال نظر: