داوران پنجمین جشنواره شعر انقلاب اسلامی معرفی شدند

کدخبر: 2008466

داوری بخش‌های شعر و پژوهش پنجمین جشنواره شعر انقلاب را مصطفی علیپور، مرتضی امیری اسفندقه و محمدکاظم کاظمی بر عهده دارند.

به گزارش گروه فرهنگی « نسیم آنلاین »، مصطفی علیپور، مرتضی امیری اسفندقه و محمدکاظم کاظمی به عنوان داوران پنجمین جشنواره شعر انقلاب معرفی شدند.

این جشنواره به منظور پاسداشت و ارتقای دستاوردهای شعر انقلاب و همچنین کشف استعدادهای برتر در این زمینه در بخش های شعر (مجموعه شعر و تک اثر) و پژوهش (بررسی شعر انقلاب اسلامی)، (کتاب و مقاله) برگزار می‌شود.

بیوگرافی داوران این دوره از جشنواره به شرح ذیل است:

*مصطفی علیپور در 5 شهریور 1340 در تنکابن به دنیا آمد. در دانشگاه فردوسی کارشناسی ارشد زبان وادبیّات فارسی گرفت و در سال 1367 به استخدام وزارت آموزش و پرورش درآمد. از وی تاکنون آثار «از گلوی کوچک رود»، «هفت بند بویه»، «گزیده ادبیّات معاصر»، «باران انگورهای سوخته» و ... به جا مانده است. از این شاعر کشورمان علاوه بر شعر، آثار پژوهشی و تحقیقی و چند مقاله و چهار کتاب پژوهشی نیز منتشر شده است.

*مرتضی امیری اسفندقه متولد 1345تهران، دارای مدرک کارشناسی ارشد ادبیات از دانشگاه قم است. از جمله فعالیت های اجرایی و آموزشی وی می توان به: عضویت در گروه فرهنگ و اندیشه شبکه رادیویی فرهنگ، تدریس درس ادبیات در مراکز آموزشی شهر تهران و... اشاره کرد. از جمله آثار وی عبارت اند از: قتیل قبله (کتاب برگزیده ادبیات)، گزیده ادبیات معاصر (این شرح شرحه شرحه)، رستاخیر حرکات (برگزیده جشنواره کتاب سال معلمان مؤلف) و... .

*محمدکاظم کاظمی، شاعر و نویسنده افغانستانی، در سال 1346 خورشیدی در شهر هرات افغانستان چشم به جهان گشود. در سال 1363 به ایران آمد و از سال 1365 فعالیت‌های ادبی خود را آغاز کرد. انتشار مثنوی «بازگشت» او در فروردین 1370 مایه شهرت او شد. او علاوه بر سرایش شعر، در زمینه‌های آموزش شعر، برگزاری محافل انجمن های ادبی مهاجرین افغان در ایران، انتشار نقدها و مقالاتی در مطبوعات و ... فعالیت هایی را داشته است. عضویت در هیئت تحریریه فصلنامه‌های «در دری» و «خط سوم» و عضویت در مؤسسه فرهنگی در دری از دیگر فعالیت‌های او بوده است. از وی تاکنون آثار مجموعه شعر «پیاده آمده بودم»، شعر «مسافر» چاپ در کتاب ادبیات فارسی سال دوم دبیرستان، گزیده شعر قصه سنگ و خشت، مجموعه آموزشی شعر روزنه و ... منتشر شده است.

اختتامیه جشنواره شعر انقلاب و معرفی نفرات برتر آن 26 بهمن‌ماه 1394 و در استان سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

ارسال نظر: