رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

جرایم مواد مخدر در کنوانسیون سازمان ملل یک جرم سازمان یافته است

کدخبر: 2008542

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تهاجم گسترده دشمنان نظام برای معتاد کردن جوانان این مرزوبوم موجب شد تا آن‌ها از حالت سرزندگی به یک عنصر مسخ‌شده تبدیل شوند؛ جرائم مواد مخدر در کنوانسیون سازمان ملل یک جرم سازمان‌یافته تلقی می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، دکتر علاءالدین بروجردی در حاشیه همایش سراسری روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر سراسر کشور ضمن تبریک ایام دهه فجر، با اشاره به گذشت 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب، کشور ما در ذلت به سرمی برد به‌گونه‌ای که علاوه بر حاکم بودن 60 هزار مستشار آمریکایی در کشور، نفت ما نیز به اسرائیل داده می‌شد اما هدایت‌های الهی و حرکت عظیم حضرت امام خمینی (ره) به تحولی بزرگ و در حقیقت به انفجار نور منجر شد .

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران از میان 57 کشور اسلامی، تنها کشوری است که دارای ساختار ولایی است و در راستای عمل به دستورات خداوند متعال قدم برمی‌دارد .

این مقام مسئول ادامه داد: آمریکا بزرگ‌ترین زخم‌خورده بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است که به خاطر از دست دادن اهداف نامشروع خود، از آغاز با نظام مقدس ما به ستیزه برخاست به‌گونه‌ای که در شرایط کنونی نیز با آمریکا و هم‌پیمانان او در جنگ هستیم .

دکتر بروجردی بابیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مواد مخدر نیز همچون جنگ هشت‌ساله یکی از ده‌ها عرصه‌ای است که از سوی دشمنان به کشور ما تحمیل شد، خاطرنشان کرد: برای دفاع از امنیت ملی، بیش از چهار هزار شهید جان خود را در این راه نثار کردند .

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه افغانستان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های مواد مخدر است، گفت: همسایگی ما با این کشور باعث متضرر شدن جمهوری اسلامی ایران شده به‌گونه‌ای که وقتی ناتو به افغانستان حمله کرد، انگلیس مبارزه با مواد مخدر در افغانستان را به عهده گرفت اما وضعیت این کشور در عرصه مواد مخدر از قبل هم بدتر شد .

وی بابیان اینکه فرد معتاد، مایه ننگ خانواده به شمار می‌آید، گفت: برخلاف دوره جنگ تحمیلی که جوانان مایه عزت خود و افتخاری برای خانواده‌شان محسوب می‌شدند اما تهاجم گسترده دشمنان نظام برای معتاد کردن جوانان این مرزوبوم موجب شد تا آن‌ها از حالت سرزندگی به یک عنصر مسخ‌شده تبدیل شوند؛ جرائم مواد مخدر در کنوانسیون سازمان ملل یک جرم سازمان‌یافته تلقی می‌شود .

این مقام مسئول بابیان اینکه فرد معتاد، یک بیمار است و باید آن را در مسیر ترک قرارداد، گفت: اعتیاد مرز نمی‌شناسد زیرا فرد معتاد ممکن است یک پزشک و یا دارای تحصیلات عالیه دانشگاهی باشد، ازاین‌رو همه اقشار جامعه در معرض این خطر قرار دارند؛ باید قاچاقچی مواد مخدر، انتقال‌دهنده آن و کسانی که در این دام گرفتار می‌شوند را از هم تفکیک کنیم .

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وظیفه ما در قبال کشورهای هدف باید به‌صورت تهاجمی باشد به‌عنوان‌مثال 90 درصد مواد مخدر انگلستان از طریق افغانستان به این کشور وارد می‌شود .

بروجردی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر قرار دارد به‌گونه‌ای که بسیاری از مأمورانش در این راه به شهادت می‌رسند درحالی‌که نباید فقط این‌چنین باشد؛ در امر مبارزه با این پدیده خانمان‌سوز باید به جد از کشورهای هدف، سازمان ملل و نیز ظرفیت‌های جهانی استفاده کنیم .

وی به اقدامات فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عرصه مقابله با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: جنگ بی‌رحمانه‌ای که علیه جوانان در این رابطه آغازشده، حدومرز و سن و سال ندارد و نمی‌شناسد؛ باید از ظرفیت رسانه ملی، آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌ها برای آگاه‌سازی و هشدارهای مکرر به جوانان استفاده کنیم .

این مقام مسئول افزود: فقر و بیکاری یکی از مقوله‌های جدی در اعتیاد جوانان به مواد مخدر به شمار می‌آید که باید برای مقابله با این معضل به‌صورت جدی عمل کنیم؛ مقوله ورزش و پر کردن اوقات فراغت جوانان یکی از مسائل مهمی است که باعث می‌شود تا جوانان به مسائل حاشیه‌ای نپردازند .

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از پیشگیری به‌عنوان اصل مهم، عملی و کاربردی‌تر از درمان نام برد و افزود: باید با برنامه‌ریزی دقیق و به‌صورت خیلی فعال در مقابله با این معضل عمل کنیم .

وی تأکید کرد: هنگامی‌که فردی در مسیر مواد مخدر و جرائم ناشی از آن قرار می‌گیرند باید احساس خطر کنند لذا این امر مستلزم قانون‌گذاری یک طرح جامع در راستای مبارزه با این معضل اجتماعی است .

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به همدلی و هم‌زبانی تمام دستگاه‌ها در امر مبارزه با مواد مخدر اشاره و تصریح کرد: باید به این زنجیره که از ناجا و نیز نیروهای خط مقدم تشکیل‌شده که در این راه جان‌فشانی‌های بسیار جدی برای مبارزه با این پدیده خانمان‌سوز صورت می‌گیرد، دست‌مریزاد گفت .

دکتر بروجردی در خاتمه گفت: به علت امنیتی شدن مقوله مواد مخدر علاوه بر گروه اجتماعی مجلس شورای اسلامی که در این زمینه مسئولیت بر عهده دارد، گروه امنیت ملی سیاست خارجی نیز آمادگی خود را برای کمک و مقابله با این معضل اجتماعی و نزولی شدن سیر این منحنی اعلام می‌کند .

ارسال نظر: