وزیر ارتباطات:

۱۸ هزار روستای کشور در دهه فجر امسال از اینترنت پرسرعت برخوردار می‌شوند

کدخبر: 2009036

واعظی با بیان اینکه ۱۸ هزار روستای کشور در دهه فجر امسال از اینترنت پرسرعت برخوردار می‌شوند، گفت: با هدف ارائه خدمات به روستاها با استفاده از دولت الکترونیک سال گذشته نیز ۱۵۰۰ روستای کشور دارای اینترنت پرسرعت شدند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: محمود واعظی عصر امروز در جلسه شورای اداری هرمزگان اظهار کرد: با توجه به اینکه دهه فجر سال جاری با پیروزی‌های بزرگ جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف و دیپلماسی همزمان شده است، دغدغه دولت و اعضای کابینه، مسئله معیشت و بیکاری جوانان است و مردم این کشور نیز لیاقت بیشتر از این دارند و با این پیروزی، مشکلات ما در منطقه و عرصه بین‌الملل حل شده و تحریم‌هایی که بر کشور و مردم تحمیل شده بود، برداشته شده است.

وی افزود: استان‌های مرزی باید آیینه کشور باشند، استان هرمزگان یکی از ایستگاه‌های بین‌المللی است و جمهوری اسلامی ایران باید برای سایر کشورهای اسلامی در تمامی زمینه‌ها و بخش‌ها الگو باشد و مردم این مرز و بوم باید در رفاه و آسایش زندگی کنند تا بتوانند کشور خود را به گونه‌ای شایسته و در خور شأن بسازند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه با بیان اینکه دو انتخابات مهم را در اسفند ماه پیش رو داریم، گفت: امیدواریم مردم خونگرم استان هرمزگان همان‌طور که در گذشته سهم بسیار خوبی در انتخابات داشتند، این بار هم در انتخابات مشارکت خوبی داشته باشند تا مجلسی شکل گیرد که بتواند به دولت کمک کند تا همه قول‌هایی که به مردم داده را انجام دهد و با آنها مشارکت صحیح و روشنی داشته باشند.

واعظی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید یکی از سیاست‌هایش توجه به مناطق کمتر برخوردار بوده و تلاش دارد تا شکاف‌های بین مناطق برخوردار و محروم را کم کند و کسانی که در روستاها با حداقل امکانات زندگی می‌کنند بتوانند از امکانات و وسایل شهری برخوردار شوند.

واعظی تصریح کرد: 18 هزار روستای کشور از اینترنت پرسرعت در دهه فجر امسال برخوردار می‌شوند و با هدف ارائه خدمات به روستاها با استفاده از دولت الکترونیک سال گذشته نیز یک هزار و 500 روستای کشور دارای اینترنت پرسرعت شدند و امید می‌رود همزمان با بهره‌مندی این روستاها از اینترنت پرسرعت سایر خدمات نیز به این مناطق ارائه شود.

وی از دیگر خدمات وزاتخانه خود در دهه فجر امسال را، افزایش پهنای باند اینترنت به میزان یک‌هزار گیگابایت در ثانیه و افزایش تعداد شهرهای متصل به نسل سوم و چهارم تلفن همراه عنوان کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: ما در وزارت ارتباطات به دنبال این هستیم که شکاف دیجیتالی در کشور را کاهش یابد و می‌خواهیم سال آینده جشن برخورداری تمامی روستاهای استان هرمزگان از خدمات ارتباطی برگزار شود.

واعظی خاطرنشان کرد: سال گذشته 150 روستا و امروز نیز 376 روستای استان هرمزگان همزمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند و سال آینده نیز 290 روستای دیگر این استان را به اینترنت پرسرعت اتصال خواهند یافت.

وی با بیان اینکه هدف از آوردن اینترنت به روستا کار تشریفاتی نیست، اظهار داشت: به دنبال آمدن اینترنت به روستا بلافاصله باید خدمات هم بیاید تا مردم از طریق منازل خود از تمامی خدمات الکترونیک بهره‌مند شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: مردم روستاها با داشتن اینترنت می‌توانند از خدماتی همچون پرداخت‌های الکترونیک، آب، برق و همچنین پرونده سلامت الکترونیک بهره‌مند شوند.

واعظی اضافه کرد: ادارات کل استان هرمزگان تلاش کنند تا خدمات دولت الکترونیک به روستاها بیاید چون وجود اینترنت موجب ارتقای سطح آگاهی و فرهنگی مردم می‌شود و انواع اطلاعات به‌روز خواهد شد.

ارسال نظر: