سیدیاسر جبرائیلی:

اصلاح‌طلبان برای براندازی نظام به دنبال رحم اجاره‌ای با تابلوی اصولگرایی هستند

کدخبر: 2009049

کارشناس مسائل سیاسی نوشت: برای پیشبرد پروژه براندازی جمهوری اسلامی، اصلاح‌طلبان نیاز به مجلسی با اکثریت اصلاح‌طلبان ندارند؛ اینها به دنبال یک رحم اجاره‌ای دیگر، و یک ظرفیت دیگر برای استحاله نظام هستند و این بار از قضا، یک "رحم اجاره‌ای با تابلوی اصولگرایی" را بیشتر می‌پسندند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سیدیاسر جبرائیلی، کارشناس مسائل سیاسی طی یادداشتی نوشت:

برخلاف برخی تصورات، جریان اصلاحات در انتخابات پیش رو به دنبال تسخیر قدرت و یا به تعبیر برخی، بازگشت به قدرت نیست. چه، اساسا برای طیف غالب و هدایت کننده جریان اصلاحات -که عامل و آمر فتنه 88 بود- تکیه بر کرسی های قدرت با وجود ساختار نظام جمهوری اسلامی و درون این ساختار، امری مطلوب نیست. به جرئت می توان مدعی شد اصلاح طلبان همواره به کرسی های درون ساختاری مسئولیت در جمهوری اسلامی، صرفا به چشم یک موقعیت بهتر و امکانات بیشتر برای براندازی نگریسته اند. اینها تاکنون از هر فرصتی برای تغییر ساختار نظام جمهوری اسلامی به یک نظام لیبرال دموکراسی بهره برده اند. زمانی که در سال 76 به قدرت رسیدند، این پروژه را از مسیر دولت دنبال کردند. وقتی مجلس ششم را دست گرفتند، آنجا هم به کرسی های پارلمان اکتفا نکردند و دریچه جدیدی برای براندازی گشودند. انتخابات 88 را یک فرصت دیگر دیدند و فتنه را آفریدند. امروز نیز همانگونه که دولت روحانی را یک رحم اجاره ای می بینند که پروژه براندازی جمهوری اسلامی را از فرصت های به وجود آمده از قبل آن، پیش ببرند، به مجلس دهم نیز اینگونه می نگرند.

باید توجه داشت که برای پیشبرد پروژه براندازی جمهوری اسلامی، اصلاح طلبان نیاز به مجلسی با اکثریت اصلاح طلبان ندارند. اینها به دنبال یک رحم اجاره ای دیگر، و یک ظرفیت دیگر برای استحاله نظام هستند و این بار از قضا، یک "رحم اجاره ای با تابلو اصولگرایی" را بیشتر می پسندند.

کسانی که به نام اصولگرایی به مجلس راه یابند، اما فتنه 88 خط قرمز آنها نباشد و بلکه از به کار بردن کلمه فتنه نیز اکراه داشته باشند، به نمایندگی آقای لاریجانی با "مهرنامه" مصاحبه کنند و تلویحا از کارنامه ایشان در صدا و سیما علیه جریان برانداز توبه علنی نمایند، هدف مجلس ششم را "ترمیم" نظام بدانند، در مقابل دشمنان اسلام و ولایت در زبان سکوت پیشه و در دل همراهی کنند، و در یک کلام "انقلابی" نباشند، از هر اصلاح طلبی برای جریان اصلاحات مطلوب ترند.

نزاع بر سر اصل ولایت فقیه و ادامه ولایت رسول الله که حزب الله برای به ثمر نشستن آن در خون خود غلتیده و هرجا لازم باشد خواهد غلتید، همچنان ادامه دارد. هشیار باید بود که جبهه مقابل ولایت فقیه، امروز به دنبال یارگیری از مدعیان اصولگرایی است. خطر یک رحم اجاره ای برای براندازی جمهوری اسلامی که تابلوی اصولگرایی داشته، اما انقلابی نباشد، از فتنه 88 کمتر نیست.

ارسال نظر: