ایتالیا میزبان همایشی علیه آل سعود

کدخبر: 2009064

گروهی از اندیشمندان و نمایندگان پارلمان اروپا در همایشی در پایتخت ایتالیا اقدامات رژیم آل سعود در حمایت از تروریستها را مورد انتقاد قرار دادند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت : گروهی از اندیشمندان، روزنامه نگاران و نمایندگان پارلمان ایتالیا در نشستی در رم، اقدامات عربستان سعودی در حمایت از گروه های تروریستی و ادامه جنایت های این کشور در یمن را محکوم کردند.

در این همایش "مانلیو دی استفانو"، عضو کمیسیون خارجی مجلس نمایندگان ایتالیا حمایت غرب از عربستان را موجب گسترش فجایع انسانی و کمک به افراط گرایی دانست.

این نماینده پارلمان گفت:با وجودیکه عربستان سعودی نقشی محوری در بی ثباتی خاورمیانه دارد اما در اروپا و امریکا حرفی از حمایت این کشور از تروریست ها نمی شود چرا که عربستان در کنار ترکیه و اسرائیل از متحدان مهم غرب در منطقه محسوب می شود.

خانم « کورجا »یکی از دو روزنامه نگار ایتالیایی و فعال سیاسی که سه شنبه شب گذشته در رم در کنفرانس جان کری وزیر امور خارجه امریکا در حالیکه واشنگتن و ریاض را با فریاد معترضانه خود متهم به حمایت از داعش کرده بود توسط پلیس و نیروهای امنیتی ایتالیا بازداشت شد یکی دیگر از شرکت کنندگان در این همایش بود.

وی گفت: واقعا شرم اور که کشورهایی مانند امریکا و عربستان سعودی که با پول و تسلیحان نظامی خود داعش را بوجود اوردند هم اکنون خود را جزو ائتلاف به اصطلاح ضد داعش معرفی کنند. «مائورو پیلی» ، نماینده پارلمان ایتالیا نیز با بیان این که عربستان مهمترین وارد کننده تسلیحات نظامی ایتالیا است، کشورش را شریک جرم جنایتکاران جنگی دانست.

فروش تسلیحات نظامی ایتالیا به عربستان قوانین بین المللی را نقض می کند چرا که این کشور این تسلیحات را در بمباران یمن استفاده می کند. ما توقف فوری فروش تجهیزات نظامی ایتالیا را به عربستان خواستاریم.

شرکت کنندگان در این نشست غرب را به افزایش خشونت و ناامنی درمنطقه متهم کردند.

ارسال نظر: