حجت الاسلام محمدیان در همایش عزت ملی:

نباید فریب برخی جریانات سیاسی بدون شناسنامه را خورد

کدخبر: 2009071

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه نگرانیم که انتخابات ما تحت تاثیر جریانات قدرت و ثروت قرار گیرد، گفت: در دانشگاه‌ها نباید فریب برخی جریانات سیاسی بدون شناسنامه را خورد چون این جریانات سیاسی فردای انتخابات هیچ مسئولیتی را نمی‌پذیرند.

به گزارش خبرنگار سیاسی « نسیم آنلاین »، حجت الاسلام محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با اشاره به علاقه رهبری به جوانان انقلابی اظهار داشت: علاقه شما به مقام معظم رهبری یکطرفه نیست و علاقه ایشان به شما بیشتر است و همین امسال حداقل چهار بار از جوانان انقلابی یاد کرده اند؛ همچنین از کسانی که با عناوین نامناسب چون افراطی و تندرو از این جوانها یاد می کنند گلایه کردند.

وی افزود: اگر جایی اشتباهی رخ دهد برخی زود سعی می کنند آن را تهمتی کنند برای اینکه جوانان انقلابی را بکوبند؛ البته اگر جوانان انقلابی تاثیرگزار و نقش آفرین نبودند این قدر به آنها تهمت نمی زدند و این نشان می دهد جوانان انقلابی قرص و محکم به وظایفشان عمل می کنند و عده ای از این نقش آفرینی جوانان ناراحتند. احساس بنده این است که رهبر انقلاب از جوانان انقلابی احساس رضایت کرده اند.

وی خطاب به دانشجویان ضمن تاکید بر اینکه دنیا عرصه مبارزه است و داشتن نگاه راهبردی لازمه آن است اظهار داشت: سعی می کنند با موج های رسانه ای دنیا را اداره کنند و نظام سلطه چهره بزک کرده خود را پشت این رسانه ها مخفی کرده تا جوانان فکر کنند دنیا دنیای آزادی است و فقط ما مزاحم دنیا بودیم که آن هم با گفتگو و مذاکره حل می شود.

محمدیان در همین زمینه خاطرنشان کرد: مگر آن چند سالی که کشور ما دست پهلوی بود و امریکایی‌ها هر کاری دلشان می‌خواست کردند ما چه پیشرفتی کرده بودیم؟ همه می‌دانند که امروز با حضور نیروهای انقلابی پیشرفت ما قابل مقایسه با چند قرن گذشته نیست.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها افزود: هرچند کمبود و مشکلات وجود دارد ولی برخی‌ می‌خواهند بگویند نیروهای حزب‌اللهی دلیل این مشکلات و کمبودها هستند و این مسئله دارند تئوریزه می‌کنند. در چنین وضعیتی یک نگاه راهبردی لازم است.

وی اظهار داشت: عده ای انقلاب مردم را زیر سئوال می‌برند و می‌گویند مردم در آن زمان می‌دانستند چیزی مشکل دارد اما نمی‌دانستند چه می‌خواهند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: چرا مردم نمی‌دانستند چه می‌خواهند؟ آنها واقعا می‌دانستند چه می‌خواهند و هنوز خیلی از آن مردم زنده اند و می‌توانید از آنها بپرسید چه چیزی می‌خواستند.

محمدیان گفت: ماموریت عده ای این است که چهره رژیم گذشته را تطهیر کنند؛ ما از شبکه‌های " من و تو" و " بی بی سی" انتظار نداریم و آنها وظیفه‌شان است که فضای قبل انقلاب را گل و بلبل نشان دهند ولی عده ای در داخل آن دوره تاریک و سیاه را طوری برای جوانان ترسیم می‌کنند که انگار قبل از انقلاب در کشور هیچ مشکلی نبوده و حزب‌اللهی‌ها آمده‌اند آن دوران را از بین برده اند.

وی افزود: انتظار ما از دانشجویان پیشرو و انقلابی این است که برای آشنا کردن آنهایی که در دوران انقلاب نبوده‌اند، هندسه انقلاب را برای آنها ترسیم کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امروز خسته‌های انقلاب و آنهایی که گرفتار دنیای چرب و شیرین شده اند و از مجموعه انقلاب خودشان را جدا کردند ناچار به این هستند تا منافع خود را تئوریزه کنند که باید مراقب آن باشیم.

محمدیان خاطرنشان کرد: جریان سلطه و گروهی که در داخل اهداف نظام سلطه را دنبال می‌کند از جریانهایی هستند که باید با آنها با نگاه تفکری و اندیشه‌ای روبرو شد و باید با منطق و استدلال به نسل جوان نشان دهید که این جریان‌ها در راستای منافع مردم و نظام قدم برنمی‌دارند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: کسانی که می‌گویند مردم از نظام و انقلاب خسته شده‌اند باید در روز 22 بهمن واقعیت را ببینند و خواهند دید که مردم با چه شور و شوقی به خیابان ها خواهند آمد.

وی گفت: نباید ذره‌ای احساس کنید که شور، شوق و وفاداری مردم نسبت به انقلاب کم شده است و مردم در روز 22 بهمن این وفاداری را نشان خواهند داد که البته بعد از این روز حتما برخی رسانه‌ها طوری عمل می‌کنند که انگار هیچ اتفاقی رخ نداده و دوباره از عشق به آمریکا می‌گویند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به برگزاری انتخابات اظهار داشت: مجموعه‌های دانشجویی انقلابی چشم بینای ملت در انتخابات باشند و به درستی اشکالات و ایرادات انتخابات را برای مردم بیان کنند.

محمدیان گفت: نگرانیم که انتخابات ما تحت تاثیر جریانات قدرت و ثروت قرار گیرد که خیلی تلخ است. وی افزود: گاهی به گوش می‌رسد که فلان کاندیدا چندین میلیارد هزینه کرده است؛ چیزی که مشخص است این است که مسلما کسی نیست که پولی به یک کاندیدا دهد و بعد انتظاری نداشته باشد. هزینه‌هایی که برخی نامزدها می‌کنند واقعا چگونه جبران خواهد شد؟

حجه الاسلام محمدیان اظهار داشت: نباید فریب برخی جریانات سیاسی بدون شناسنامه را خورد چون این جریانات سیاسی فردای انتخابات هیچ مسئولیتی را نمی‌پذیرند. چون برای مجموعه‌های سیاسی ما شناسنامه‌ای وجود ندارد.

محمدیان ضمن تاکید بر اینکه ما در ساختار سیاسی‌مان نیاز به بازنگری داریم، گفت:مجموعه‌های دانشجویی این مسائل را در دانشگاه‌ها به بحث بگذارند. متاسفانه خلاهایی در سیستم سیاسی ما وجود دارد. عده‌ای با موج سازی رای می‌آورند و بعد هم پاسخگو نیستند. دانشجویان انقلابی باید این‌ها را در دانشگاه تئوریزه کنند.

محمدیان در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با مسئله برجام، تاکید کرد: 12 سال بود که ما با این میدان درگیر بودیم و امروز مذاکرات به نتیجه رسیده است که البته این موضوع برای ملت خیلی هزینه داشته است.

وی گفت: رئیس جمهور محترم می‌گوید ما در مذاکرات دو گل خوردیم و سه گل زدیم. البته ممکن است داورها نظر دیگری داشته باشند. برجام حتما دستاوردهایی داشته ولی ما هزینه‌های بسیاری هم دادیم.

محمدیان با تاکید بر اینکه حاشیه‌های برجام مهم‌تر از خود آن است اظهار داشت: درست است که با وجود برجام ممکن است بحث هسته‌ای ما چند سال به تاخیر افتد ولی بحث حاشیه‌های برجام خیلی مهم‌تر از خود برجام است که باید فراموش نشود.

وی افزود: عده‌ای دنبال بهره‌برداری از برجامند و امروز هم بحث برجام داخلی را پیگیری می‌کنند و بدون اینکه نظر عموم مردم و موقعیت کشور را در نظر بگیرند به دنبال عادی‌سازی روابط با آمریکا هستند .

محمدیان خاطرنشان کرد: معنی مذاکره داد و ستد است. آمریکا از ما انتظار دریافت پول ندارد البته به بازارهای ما طمع دارد ولی آنها بیشتر به دنبال این هستند که ما کوتاه بیائیم.

محمدیان در پایان اظهار داشت: چطور آمریکا از آن سمت دنیا حق دارد به بهانه منافع ملی‌اش به خلیج فارس بیاید ولی اگر ما چند سرباز امریکایی را که به آبهای ما در خلیج فارس وارد شدند را دستگیر کنیم عده ای عصبانی می‌شوند که چرا در زمان اجرای برجام چنین کاری شده است. آیا باید بگذاریم به خاطر برجام هر وقت که خواستند راحت به کشور ما ما وارد شوند؟

ارسال نظر: