رویترز: نفت ایران به یورو فروخته می‌شود

کدخبر: 2009141

خبرگزاری انگلیسی رویترز از تصمیم ایران برای تغییر روند فروش نفت و تبدیل پول دریافتی از دلار به یورو خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، ایران خواستار آن است که هند و کشورهای دیگری که به موجب خرید نفت از این کشور به تهران بدهکار هستند بدهی خود را بصورت یورو پرداخت کنند. علاوه بر این تهران از این پس نیز نفت خود را در قبال دریافت یورو به فروش می رساند.

یک منبع آگاه در شرکت ملی نفت ایران گفت، ایران پول قراردادهای نفتی اخیرا منعقد شده خود با شرکت های مختلف از جمله شرکت توتال فرانسه، شرکت کپسای اسپانیا و لیتاسکو، بخش تجاری شرکت لوک اویل روسیه را به یورو دریافت خواهد کرد.

این منبع گفت: «ما در صورت حساب هایمان به بندی اشاره می کنیم که بر اساس آن خریداران نفت ما باید وجه قرارداد را با توجه به نرخ برابری یورو در برابر دلار در زمان تحویل، به یورو پرداخت کنند.»

به نوشته رویترز لوک اویل و توتال از اظهار نظر در این باره خودداری کرده اند. کپسا هم به درخواست برای اظهارنظر در این زمینه پاسخی نداده است.

این منبع که به صورت مستقیم از موضوع اطلاع دارد گفت، ایران همچنین به شرکای تجاری اش که میلیاردها دلار به این کشور بدهکارند گفته که می خواهد این پول ها را به یورو و نه دلار آمریکا دریافت کند.

به گزارش مهر، در سال های گذشته نیز ایران طرح هایی را برای دریافت پول نفت صادراتی به واحدی غیر از دلار به اجرا گذاشته بود.

منبع : مهر

ارسال نظر: