وزیر بهداشت: دانشگاه‌های علوم پزشکی باید مستقل باشند

کدخبر: 2009491

دکتر هاشمی گفت: «یکی از آفت های برنامه های عملیاتی دانشگاه های علوم پزشکی این است که ما بخواهیم این واحدها را در راستای یک ساختار عمودی به خود متصل کنیم.»

به گزارش « نسیم آنلاین »، دکتر سیدحسن هاشمی، وزیر بهداشت که در افتتاحیه اجلاس تبیین برنامه عملیاتی دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سخن می گفت، در این باره افزود: دانشگاه زمانی می تواند دانشگاه باشد که در همه امور اعم از حوزه های اداری، مالی و اجرایی بتواند به عنوان یک واحد مستقل عمل کند.

وی گفت: در واقع وظیفه ما به عنوان متولی اصلی سلامت این است که نظارت کلی داشته باشیم و دانشگاه ها برنامه های تبیین شده را اجرا کنند.

وزیر بهداشت با اشاره به شرایط مختلف در نقاط مختلف کشور خاطرنشان کرد: این دیدگاه مناسبی نیست که معاونان درمان در نقاط مختلف کشور برای هر کار معمول از ستاد اجازه بگیرند. ما باید طوری برنامه ریزی بکنیم که بتوانیم از تمام ظرفیت های موجود استفاده بکنیم.

دکتر هاشمی از تبیین برنامه عملیاتی دانشگاه های علوم پزشکی به عنوان یک حرکت جدید در وزارت بهداشت یاد کرد و افزود: این برنامه ریزی ها موجب می شود تا برنامه های ارایه شده از سوی معاونان تنها جنبه شعاری و آرمانی پیدا نکند و مبتنی بر عمل باشد که این موضوع می تواند ما را در انجام طرح های گوناگون موفق تر کند.

ارسال نظر: