حمله به عبدی و ابطحی بخاطر انتقاد از هاشمی به جلسه بزرگان اصلاح‌طلب رسید

کدخبر: 2009581

عباس عبدی و محمدعلی ابطحی از فعالین اصلاح‌طلب پس از انتقاد از سخنان تند هاشمی رفسنجانی، مورد عتاب و حمله بزرگان جناحی خود قرار گرفتند

گروه سیاسی « نسیم آنلاین »:: پس از حمله انتحاری هاشمی رفسنجانی به شورای نگهبان، برخی فعالین جریان اصلاح طلب با انتقاد از سخنان تند و مواضع عجیب و غریب هاشمی رفسنجانی ، بیان این نوع سخنان را با هدف تنش آفرینی و ایجاد بحران برای تایید نشدگان شورای نگهبان تحلیل کردند و آن را به ضرر اصلاح طلبان و بویژه شخص سید حسن خمینی دانستند.

عباس عبدی از فعالین و تحلیلگران این جریان سیاسی در گفتگو با روزنامه شرق اظهار داشت: با تنش‌آفرینی‌های هاشمی رفسنجانی هیچ عاقلی برای سرمایه‌گذاری به ایران نمی‌آید.

وی گفت: اولین نتیجه سخنان آقای هاشمی، خواسته یا ناخواسته نشانه‌ رفتن آرامش و وحدتی است که در انتخابات می‌تواند خودش را نشان بدهد. از دولتی‌ها گرفته تا دوستانشان، از این مواضع تعجب کردند. صحبت آقای هاشمی - فارغ از مفادش - به ‌هیچ‌وجه ناظر بر کمک‌کردن به تأیید صلاحیت نبود؛ ناظر بر تحمیل هزینه بود.

محمدعلی ابطحی معاون پارلمانی و رئیس دفتر رئیس دولت سازندگی نیز نفر دومی بود که به سخنان هاشمی رفسنجانی واکنش منفی نشان داد. ابطحی با اشاره به اینکه" هاشمی با رفتار پوپولیستی می‌خواهد آرای حسن‌آقا را برای خودش جلب کند" نوشت: درست در اوج رایزنی ها برای حضور حسن آقای خمینی و دیگران در خبرگان و مجلس، این هجوم تند و بی مقدمه تنها می تواند به زیان رد صلاحیت شدگان باشد.

این سخنان اما بلافاصله پس از انتشار باعث پدید آمدن هزینه هایی از درون جریان اصلاح طلب کشور برای این فعالین سیاسی شد؛ چنانکه محمد علی ابطحی تنها یکی دو روز پس از اظهار نظر اول خود، بازهم لب به سخن گشود و اینبار از فحاشی اصلاح طلبان پرده برداشت.

ابطحی با روایت فحاشی اصلاح‌ طلبان بخاطر انتقاد از هاشمی مجددا در کانال تلگرامش نوشت: گاهی پستی توی اینستا از اقای خاتمی و یا اصلاحات میگذاشتم، خیلی فحش های بدی می نوشتند، با خودم میگفتم اینها طعم اصلاحات را که باید مودب بود و به نظر دیگران احترام گذاشت، نچشیده اند.

وی تاکید کرد: پس از نقد اخیرم از اقای هاشمی که همچنان به آن باور دارم، فحاشی ها و اهانت های عجیب و غریب و فراوانی در صفحه اینستاگرامم نوشتند. این بار متاسف تر شدم، نه به خاطر اهانت به خودم، به خاطر این که خیلی از این ها تصور می کنند اصلاح طلب هستند؛ این یعنی مبانی اصلاحات در حال فراموشی است.

این اتفاق اما نهایت ماجرا نبود و عصر امروز پرده جدیدی از برخورد اصلاح طلب با منتقدان هاشمی رفسنجانی رو نمایی شد.

سایت اصلاح طلب "عصر ایران" با حمله به عباس عبدی به خاطر انتقاد از هاشمی نوشت: منظور هاشمی از اشبه هم می‌تواند از حیث سیما باشد (که در تاریخ تشیع هم مسبوق به سابقه است) و هم از جنبه اجتهاد زود هنگام و هم صفات دیگر و موضوع تنها در نسبت خانوادگی متوقف نیست که اسباب برآشفتگی و به تعبیر خود منتقد، عصبانیت را فراهم سازد .

عصر ایران به قلم فردی به نام مهرداد خدیر نو شت: درست است که هاشمی سیاستمدار است ولی او هم انسان است و سن او از هشتاد گذشته است. این وجه هم در نقد مورد بحث نادیده انگاشته شده است . نهایت این که علاقه‌مندان عباس عبدی دوست دارند وقتی نوشته‌ای و مصاحبه‌ای از او را می‌خوانند نام و چهره او را به خاطر بیاورند و تصور نکنند خبر یا تحلیل از جانب دوستی دیگر - داریوش سجادی- است !

در ادامه این ماجرا نوبت به سایت انتخاب (نزدیک به خانواده هاشمی رفسنجانی) هم رسید. این سایت با اشاره به انتقاد چهره هایی مانند عباس عبدی و محمدعلی ابطحی از هاشمی رفسنجانی آنها را «اصلاح طلب سابق» خواند و نوشته است: در جلسه ای در منزل عبدالله نوری که تعداد زیادی از چهره های اصلاح طلب حضور داشته اند عملکرد این چهره ها کاملا منفی و برخلاف اصول فکری اصلاح طلبان اعلام شده است .

البته لازم به ذکر است این نوع رفتار با منتقدان، و حتی منتقدان دورن گروهی اصلاح طلب، از سوی این جریان نه تنها در دوران دوم خرداد که شعار زنده باد مخالف من نقل محافل اصلاح طلبی کشور بود بلکه در ایام اخیر نیز تکرار شده است. چرا که اذهان عمومی هنوز رفتار اصلاح طلبان با الهه راستگو را فراموش نکرده‌اند و از یاد نبرده‌اند که یک رای به قالیباف چه عواقب تلخ و توام با رفتارهای اهانت آمیزی برای او به دنبال داشت.

ارسال نظر: