مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی:

قرقره‌های نجات بخش از روسیه به تهران می‌آید

کدخبر: 2009732

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران گفت: برای نخستین بار فن آوری قرقره‌های نجات بخش از سوی کشور روسیه ارائه شده است که مانور عملیاتی آن در محوطه دانشگاه شهید بهشتی با موفقیت همراه بوده و به صورت پایلوت در ساختمان‌های بلند مرتبه تهران اجرا می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سعید شریف زاده درباره پدیده قرقره‌های نجات بخش اظهارداشت: این فناوری شامل یک قلاب و نقطه حائلی است که در مقابل پنجره هر واحد از ساختمان‌های بلند مرتبه نصب می‌شود و قرقره‌ای در اختیار ساکنان هر واحد قرار می‌گیرد به طوری که در صورت بروز حریق و حوادث که ساکنان مجبور به خروج اضطراری باشند، این فرصت را دارند تا با وصل قرقره به نقطه حائل و پوشیدن لباس نگهدارنده به آرامی و کاملا ایمن ار ارتفاع پایین بیایند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران تاکید کرد: پدیده‌های امداد و نجات در هر کشوری که به نتیجه رسیده باشد، در جهان بدون هیچ محدودیتی،ارائه می‌شود به طوری که دیگر فناوری‌ها در حوزه نجات از ارتفاع همانند کیسه‌های شوتینگ توسط کشور سوئد و آسانسورهای اضطراری که به بیرون آپارتمان‌های بلند نصب می‌شود از ژاپن پیشنهاد شده است، اما قرقره‌های نجات بخش ویژگی‌های منحصر به فردی داشته است.

وی افزود: قرقره‌های نجات بخش ارزان ترین فن آوری موجود و بسیار کارآمد است به طوری که این فناوری برای استفاده نیاز به برق و انرژی ندارد و قلابی مقابل هر پنجره نصب شود که قرقره تحمل 200 کیلو گرم وزن را دارد به طوری که همزمان دو فرد سبک وزن امکان پایین آمدن را دارند و حتی آتش نشان هم می‌تواند یک نفر را با خود بیاورد.

شریف زاده اعلام کرد: این قرقره‌ها جا گیر نیستند، در همه فضا امکان نگهداری از آنها وجود دارد و سازنده روسی ضمانت کرده است که این قرقره ها تا 30 سال گارانتی دارد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران افزود: بزودی الزامی شدن نصب این قرقره‌ها در ساختمان‌های بلند مرتبه به شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد می‌شود و تا آن زمان این فن آوری به صورت پایلوت به اجرا در می‌آید و تا پس از مطالعات لازم امکان تصویب قوانینی برای قرار گرفتن قرقره در مصوبات ساختمان‌های بلند مرتبه در صدور پروانه ساختمان الزام شود.

ارسال نظر: