سفیر سابق پاکستان در آمریکا:

ایران حلال واقعی بحران انرژی پاکستان است

کدخبر: 2009795

سفیر پیشین پاکستان در آمریکا و از وزیران سابق این کشور معتقد است که پاکستان به ویژه در شرایط کنونی، باید گام های بلند و سریع به سمت تقویت روابط با ایران بردارد و این ایران است که می تواند حلال واقعی مشکلات کمبود انرژی در پاکستان باشد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، 'سیده عابده حسین' که از سال های 1991 تا 1993 سفیر پاکستان در واشنگتن بود و بعد از آن به مدت سه سال به عنوان وزیر آموزش عالی در دولت پاکستان فعالیت کرد، در گفت و گویی با روزنامه اکسپرس تریبیون پاکستان گفت که این کشور به ویژه برای رهایی از بحران کمبود انرژی، چاره ای جز تقویت روابط با ایران ندارد.

این دیپلمات کهنه کار پاکستانی در این مصاحبه گفته است: ایران در سال های پیش رو به ویژه به لحاظ اقتصادی رشد قابل ملاحظه ای خواهد داشت. ایران کشوری است که می تواند واقعا به حل بحران انرژی پاکستان کمک کند.

سیده عابد حسین معتقد است که روابط پاکستان با ایران می تواند بسیار بهتر از شرایط کنونی باشد اگر حاکمان پاکستان اراده کنند. طرح خط لوله گاز ایران-پاکستان می تواند کمک بسیار قابل توجهی برای پاکستان باشد ضمن اینکه ایران هم می تواند بازار خوبی برای صادرات منسوجات و محصولات کشاورزی پاکستان باشد.

این دیپلمات باتجربه پاکستان می گوید: از زمان حکومت ژنرال ضیاءالحق، گرایش پاکستان به سمت عربستان بیشتر شده است. این درحالی است که افکار عمومی پاکستان اعتقاد دارند عربستان رفتار خوبی با پاکستان ندارد. البته پاکستان باید روابط خوب خود با عربستان را حفظ کند اما درعین حال نباید اجازه دهد که این روابط، روابط پاکستان با دیگر کشورها را تحت الشعاع قرار دهد.

سفیر پیشین پاکستان در آمریکا گفت: علاوه بر ایران، پاکستان باید روابط خود را با روسیه نیز تقویت کند. روابط خوب با روسیه می تواند به بهبود روابط پاکستان با کشورهای آسیای میانه کمک کند.

وی همچنین به دولت پاکستان توصیه کرده است که از اهمیت روابط با آفریقا غافل نشود.

منبع : ایرنا

ارسال نظر: