گودرزی در همایش سه هزار نفری مسئولان بسیج دانشجویی:

مشاور رئیس‌جمهور خط فکری غرب‌گرایی را دنبال می‌کند

کدخبر: 2010128

مسئول سازمان بسیج دانشجویی گفت: سریع‌القلم مشاور رئیس جمهور به صراحت می‌گوید که انگلیس و آمریکا دشمن ما نیستند و این مسائل ناشی از خط فکری غرب‌گرایی است که در داخل کشور وجود دارد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: داود گودرزی مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور در همایش سه هزار نفری مسئولان بسیج دانشجویی در مصلی امام خمینی تهران گفت: چرا با وجود گذشت 37 سال از عمر با برکت انقلاب و با وجود قدرت نظامی و پیشرفت‌های علمی ما همچنان مشکلاتی وجود دارد؟ چرا نمایندگانی در دولت و مجلس وعده‌هایی می‌دهند و زمانی که رای می‌گیرند به وعده‌هایشان عمل نمی‌کنند؟ این مباحث بر مبنای ناهمخوان بودن مبانی فکری و گفتمان مسئولان با گفتمان انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: در این 37 سال بخش عمده مشکلات ما این بوده است که در میان مسئولان خودسازی وجود نداشته است و باندهای جاسوسی دور یک مدیر را گرفتند به طوریکه اگر فرد خودش هم خواسته باشد برای ملت خدمت کند در عمل نتواند.

گودرزی ادامه داد: آن‌هایی که در فتنه 88 علیه مردم اقدام کردند حالا کجا هستند؟

وی با بیان اینکه فرهنگ عمومی مسئله مهمی است که از ابتدای انقلاب وجود داشته ولی پس از انقلاب با انحراف مواجه شده است، گفت: چرا خیلی‌ها می‌خواهند راه صد ساله را یک شبه بروند.

وی با بیان اینکه در هر دو طیف سیاسی کشور یک سری تناقضات وجود دارد، اظهار داشت: دسته بندی‌های سیاسی مرسوم را می‌شود به تدریج بر هم زد، دو خط فکری از ابتدای انقلاب به طور مداوم با هم رقابت کردند و حتی جاهایی جنگیدند که یکی از آنها جریان انقلابی و دیگری جریان غرب گرایی داخلی است.

وی با تشریح مبانی فکری جریان غرب گرا گفت: برخی از این ها می‌گویند خودکفایی مزخرف است، کشاورزی داخلی محصول ندارد یا می‌گویند باید با کدخدا تعامل کنیم.

وی اضافه کرد: ما اومانیسم غربی را قبول نداریم ولی انسان در اسلام کرامت دارد، انهایی که اومانیسم را قبول دارند می‌گویند خدا را کنار بگذاریم و انسان محور باشیم، ما از اصالت فرهنگ در جامعه می‌گوییم آن‌ها اصالت را به اقتصاد می‌دهند، در جریان انقلابی عدالت و معنویت در پیشرفت نقش اساسی دارد ولی آن‌ها بیشتر سود اقتصادی را مطرح می‌کنند.

گودرزی اضافه کرد: حتی برخی روحانیون و مسئولان چه بر زبان آورده باشند و چه نیاورده باشند خط دوم فکری را انتخاب می‌کنند و برای همین مشکلات ما تاکنون حل نشده است، ما می‌گوییم امت واحده و آن ها بحث ملی‌گرایی و تعامل با سایرین را مطرح می‌کنند، آنها مبارزه را قبول ندارند و می‌گویند کشورها براساس منافع ملی رقابت می‌کنند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور اظهار داشت: سریع القلم مشاور رئیس جمهور به صراحت می‌گویند که انگلیس و آمریکا دشمن ما نیستند و این مسائل ناشی از خط فکری دوم است.

گودرزی گفت: ما دین را همه جانبه قبول داریم ولی آن‌ها دین سکولار را می‌خواهند به طوری که جریان دوم خرداد تمام تلاشش را کرد که اسلام را به اسلام حداقلی و فردی تبدیل کند و اهداف اجتماعی اسلام را از ما بگیرد و حالا هم می‌خواهند همان فضا را دنبال کنند، ما قائل به نقش اساسی مردم هستیم و آن‌ها فقط شعارش را می‌دهند و هر کجا که مردم به آنها رای نمی‌دهند مقابل مردم قیام می‌کنند و مانند فتنه 88 به مردم تهمت می‌زنند.

گودرزی در پایان گفت: مشکلات ما در مبناها و نوع تفکرات است، ما بحث امر به معروف و نهی از منکر و احساس مسئولیت اجتماعی را داریم و آن‌ها عدم دخالت دولت در فرهنگ عمومی را مطرح می‌کنند وبه یک دولت حداقلی و با نگاه لیبرال قائلند که از این مبنای فکری چیزی به نام ارشاد و هدایت فرهنگی جامعه خارج نمی‌شود.

ارسال نظر: