پترائوس: بشار اسد باید برود/ سوریه تجزیه می‌شود

کدخبر: 2010811

رئیس پیشین سیا با تکرار ادعای غرب درباره لزوم کنار رفتن رئیس‌جمهور سوریه از قدرت درباره اینکه این کشور بار دیگر بتواند یکپارچه بماند، ابراز تردید کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: رئیس اسبق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در اظهاراتی درباره بحران سوریه گفت که در صورت ادامه حملات به مخالفان سوری، باید منطقه پرواز ممنوع در این کشور ایجاد شود.

در حالی که از یک سو مقابله دولت سوریه و حامیان آن با تروریست‌ها و از سوی دیگر مذاکرات دیپلماتیک بین‌المللی برای پایان بحران سوریه ادامه دارد، اظهارات و ادعاهای غربی‌ها درباره این بحران هم ادامه دارد.

به گزارش پایگاه آمریکایی هیل، رئیس اسبق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در یک مصاحبه درباره بحران سوریه، درباره اینکه این کشور بار دیگر بتواند یکپارچه بماند، ابراز تردید کرد.

دیوید پترائوس گفت: «آیا بار دیگر امکان گردهم اوردن و یکپارچه کردن سوریه وجود دارد؟ راستش اصلا مشخص نیست که این امکان باشد و من نظرم این است که نه امکانش نیست. البته باید دید چه می‌شود».

او همچنین تاکید کرد که آمریکا باید به فشار برای کنار رفتن بشار اسد از قدرت ادامه دهد البته به شرطی که بداند پس از او چه کسی بر مسند ریاست جمهوری خواهد نشست.

رئیس اسبق سیا تصریح کرد: «به نظر من اسد به هر حال باید برود. او جذب کننده جهادگرایان سنی سراسر جهان است اما من تا زمانی که این درک را نداشته باشم که چه کسی پس از او می‌آید، به او (برای خروج از قدرت) فشار نخواهم آورد».

پترائوس در این مصاحبه تاکید کرد که یا باید حملات و بمیاران هوایی به «اپوزیسیون سوریه» متوقف شود و یا منطقه پرواز ممنوع در این کشور ایجاد شود.

ارسال نظر: