حجت‌الله عبدالملکی در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

دولت یازدهم به جای اقتصاد مقاومتی ، سیاست‌های اقتصادی غربی را مو به مو در کشور اجرا می‌کند

کدخبر: 2010833

عضو ائتلاف اصولگرایان با بیان اینکه طبق اصل ۳۱ قانون اساسی باید حاکمیت شرایطی را فراهم کند که مردم از مسکن مناسب برخوردار شوندگفت: اینکه صرفاً منفعت سرمایه گذاران بخش مسکن را تامین کنیم، نتیجه‌اش این می‌شود که یک کارمند باید۶۰ سال کار کند تا یک خانه بخرد که این با قانون اساسی مغایر است.

حجت‌الله عبدالملکی عضو ائتلاف اصولگرایان در گفتگو با خبرنگار « نسیم آنلاین » با تشریح الزامات اقتصادی در مجلس آینده اظهار داشت: چیزی که ما باید به دنبال آن باشیم سه مسئله است که عبارتند از رفاه عمومی، پیشرفت اقتصادی و استقلال اقتصادی و اینها اهداف اقتصادی انقلاب اسلامی است که متأسفانه ما از آنها منحرف شده‌ایم.

وی افزود: مهم‌ترین مسئله این است که اعتقاد ما به کارآمدی اسلام در مدیریت اقتصادی کشور را از دست داده‌ایم به جهت اینکه معمولاً بخشی از تصمیم‌گیرنده‌ها و تصمیم‌سازها تحت تأثیر سلطه علمی و فکری غرب هستند و تصور می‌کنند که هر آنچه که از غرب آمده خوب است.

عبدالملکی با اشاره به اینکه اجرای مو به موی سیاست‌های اقتصادی غربی در دولت یازدهم به جای اقتصاد مقاومتی باعث شده که ما به آن پیشرفت لازم نرسیم اظهار داشت: شعار اصلی‌ما برگشت به مبانی انقلاب اسلامی و اسلام است و بر اساس مبانی نظری که داریم مطمئن هستیم این باعث رفاه عمومی، پیشرفت اقتصادی کشور و تبدیل کشور به یکی از قدرت‌های اقتصادی جهان در بلند مدت خواهد شد.

استاد اقتصاد دانشگاه امام صادق (ع) در ادامه با بیان اینکه اقتصاد مبتنی بر آموزه‌های اسلامی در بعد استقلال اقتصادی هم شرایطی را برای ما فراهم می‌کنم که هیچ کس جرأت تحریم و خصومت نداشته باشد تصریح کرد: مهمترین برنامه هم رفاه عمومی است؛ یعنی عموم مردم از یک معیشت مناسبی برخوردار باشند و در اقتصاد اسلامی رفاه عمومی بسیار مهم است.

عضو ائتلاف اصولگرایان افزود: مردم وقتی در رفاه باشند راحت تر به کمالات معنوی می‌رسند و خانواده‌ای که مشکل معیشت، بیکاری، اجاره خانه و بهداشت و درمان داشته باشد در مسیر رشد و تکامل عقب می‌مانند؛ به همین دلیل است که اسلام خیلی تاکید به این دارد که رفاه بالا باشد.

وی پیرامون مشکلات مطرح در حوزه مسکن و بخصوص عدم توجه دولت به ساماندهی مسکن مهر خاطرنشان کرد: ما اصل 31 قانون اساسی را تعطیل کرده ایم؛ بر اساس اصل 31 قانون اساسی باید حاکمیت شرایطی را فراهم کند که توده مردمی که نیازمند هستند از مسکن مناسب برخوردار شوند.

عبدالملکی در همین راستا افزود: البته مسکن مهر اشکالاتی داشت که باید حل می‌شود ولی اینکه دولت باید کمک کند که مسکن ارزان به دست مردم برسد از اصول قانون اساسی است؛ اینکه ما صرفاً برای اینکه منفعت انبوه سازان و سرمایه گذاران بخش مسکن را تامین کنیم ، بگوییم صرفاً مسکن به شکل عادی باشد و ‌بازار آزاد مسکن را مطرح کنیم ، نتیجه‌اش این شود که یک کارمند باید 60 سال کار کند تا یک خانه بخرد این با اصول قانون اساسی مغایر می‌باشد.

عضو ائتلاف اصولگرایان در پایان با بیان اینکه در چارچوب برنامه‌هایی که داریم قرار است تا آنجایی که می‌شود هزینه تولید مسکن و رسیدنش به دست مصرف کننده کاهش پیدا کندخاطرنشان کرد: خود حذف قیمت زمین عاملی خیلی مهم است؛ که البته در عین حال کیفیتش نیز باید در حد اعلا تامین شود واین یعنی مصالح و نقشه مناسب تامین شده و اصلاحات عمیقی در الگوی مسکن مهر انجام شود، اما مسکن با کمترین قیمت در اختیار اقشار کم درآمد قرار گیرد.

ارسال نظر: