در گفت‌و‌گو با «نسیم آنلاین» مطرح شد:

راه حل چمران برای زیربار بردن باند برگشت تونل امیر کبیر

کدخبر: 2010955

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بلااستفاده ماندن باند برگشت تونل امیر کبیر به دلیل وجود معضل ورودی و خروجی عنوان کرد: در صورتی که بخواهیم این معضل را بر طرف کنیم باید تونل به سمت غرب ادامه یابد.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی « نسیم آنلاین » با اشاره به بلااستفاده ماندن یک باند از تونل امیر کبیر خاطرنشان کرد: سه راه امین حضور یعنی محدوده‌ای که این تونل در آن ساخته شده است بخشی از بازار تهران است که با مشکل جمعیت متراکم و تردد زیاد مواجه است و دلیل ساخت این تونل نیز کاستن از بار ترافیک و تراکم این محدوده به انتقال بخشی از تردد‌ها به زیر زمین بود.

وی ادامه داد: متاسفانه این تونل اکنون معضل ورودی و خروجی داشته و این موضوع منجر به بلااستفاده ماندن باند برگشت این تونل یعنی مسیر بزرگراه امام علی (ع) به سمت سه راه امین حضور شده است این در حالی است که این تونل در سال ۱۳۹۳ افتتاح شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه این تونل جوابگوی بار ورودی سه راه امین حضور در این محدوده نیست، اظهار کرد: در صورتی که بخواهیم این معضل را بر طرف کنیم باید تونل به سمت غرب ادامه یابد تا بتوان باند برگشت این تونل را نیز زیرا بار برد.

چمران در پایان تاکید کرد: با توجه به شرایط فعلی شهر تهران و اولویت‌هایی که در توسعه مترو و مقابله با آلودگی هوا دارد رفع مشکل این تونل با وجود هزینه‌ای که برای آن شده است در اولویت پنجم شهرداری نیز قرار ندارد.

ارسال نظر: