اندیشکده آمریکایی "بروکینگز":

باید برای روسیه تحریم سوئیفت را اعمال کنیم

کدخبر: 2011055

اندیشکده آمریکایی با ابراز نگرانی شدید درباره تحولات جاری استان حلب و حمایت‌های مسکو از حملات ارتش سوریه، بر لزوم اعمال تحریم‌هایی چون تحریم سوئیفت ضد روسیه تاکید کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: یک اندیشکده مطرح آمریکایی در مطلبی ضمن ابراز نگرانی شدید از تحولات می‌دانی حلب سوریه، خواستار تحریم روسیه شد.

حملات ارتش سوریه و حامیان مقاومت به مواضع تروریست‌ها در استان حلب که با حمایت هوایی ارتش روسیه همراه است، ادامه دارد و آن‌ها توانستند در تحولات می‌دانی پیشرفت‌های خوبی بدست آوردند.

حالا یک اندیشکده مطرح آمریکایی هم نوا با مقامات غربی ضمن هشدار درباره تحولات می‌دانی در استان حلب سوریه، خواستار تحریم روسیه به منظور مجبور کردن آن برای تغییر رفتار در سوریه شده است.

در گزارش "بروکینگز" سناریوهایی چون تاکید بر مذاکرات با روسیه و همچنین تلاش برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه را ناکارآمد و پرخطر ارزیابی می‌کند و درباره جنگ بین دو قدرت هسته‌ای هشدار می‌دهد.

در این مطلب آمده است: تن‌ها اتکا به لفاظی و درخواست برای مذاکرات، سبب می‌شود که پوتین و اسد احساس کنند که می‌توانند هر کاری که بخواهند انجام دهند. معلوم شده که پیش‌بینی دولت (آمریکا) درباره اینکه مداخله نظامی روسیه شکست خواهد خورد و یا غیرموثر خواهد بود، آنچنان درست نبوده است.

در ادامه این گزارش می‌خوانیم: برای قانع کردن روس‌‌ها، ‌آمریکا باید بدون کشتن نیروهای روس، راهی برای یافتن یک اهرم تاثیرگذاری واقعی بر ولادیمیر پوتین پیدا کند. یک راه وجود دارد و آن اینکه، آمریکا و اتحادیه اروپا باید به خاطر اقدامات روسیه در سوریه، آن را تحریم کنند.

بروکینگز ادامه داد: آمریکا و اتحادیه اروپا می‌توانند به روسیه و اسد درباره توقف درگیری در یک تاریخ معین ضرب‌الاجل تعیین کنند که اگر نپذیرفتند، با تحریم مواجه می‌شوند. اعمال تحریم‌ها به خاطر اقدامات روسیه در سوریه، یک عامل بازدارنده مهمی در برابر ولادیمیر پوتین خواهد بود.

اندیشکده آمریکایی افزود: اگر او (پوتین) تبعیت نکرد، آمریکا و اتحادیه اروپا می‌توانند تشدید تحریم‌ها را در نظر بگیرند و آن‌ها می‌توانند مشارکت روسیه در سوئیفت را هم روی میز بیاورند. تحریم‌های سوئیفت می‌تواند به عنوان آخرین راه حل درنظر گرفته شود.

ارسال نظر: