خالد خوجه: مداخله عربی خوب است/ عربستان برادر بزرگ ماست

کدخبر: 2011206

رئیس ائتلاف مخالفان سوری با استقبال از جنگ زمینی در سوریه مدعی شد: مداخله عربی خوب است و عربستان که به منزله برادر بزرگ است ابتکار عمل را در دست دارد.

به گزارش گروه بین الملل « نسیم آنلاین »، "خالد خوجه"، رئیس ائتلاف مخالفان سوریه در مصاحبه با الشرق الاوسط گفت: تصمیمات کنفرانس مونیخ نتیجه منحرف شدن مسیر ژنو است که براساس قطعنامه 2118 شورای امنیت بنا شده بود و این کنفرانس به نفع روند کنفرانس وین تغییر جهت داد که روسیه و ایران را وارد معادله کرد و این دو کشور را در تصمیم سازی‌ها مشارکت داد و آمریکا این مساله را تسهیل بخشید .

وی تصریح کرد: ائتلاف تحت امر آمریکا با ائتلاف با "تشکیلاتی" همچون بسیج مردمی در عراق و یگان‌های حمایت مردمی در سوریه مبارزه با تروریسم در منطقه را آغاز کرد .

خوجه گفت: صحبت کردن در مورد اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی مادامی که همراه با اراده بین‌المللی برای اعمال مکانیزم‌های سفت و سخت علیه ناقضان قطعنامه‌ها نباشد، بی‌فایده است .

وی گفت که آمریکا از دستیابی به یک راهکار سیاسی برای مساله سوریه عاجز و ناتوان نیست اما آمریکا با نقشه راه روسیه و ایران همسو است .

وی افزود: مخالفان سوری بیش از آنکه با خروجی‌های کنفرانس مونیخ مخالف باشند نسبت به اجرای نتایج آن بر اساس قطعنامه‌های بین‌المللی و با هدف حل بحران سوریه تردید دارند .

رئیس ائتلاف مخالفان سوریه عنوان داشت: چشم پوشی آمریکا در قبال تناقض‌ها در سوریه نشانگر بی‌توجهی نسبت به آن چیزی است که در عالم واقع رخ می‌دهد .

خوجه مدعی شد، نیروهای حمایت مردمی کرد که به اسم نیروهای سوریه‌ دموکرات فعالیت می‌کنند بازوی دیگر نظام هستند .

وی افزود: حزب جدایی طلب کارگران کردستان ترکیه کانتن‌هایی را در شمال سوریه به صورت رسمی و علنی تاسیس و وزیر خارجه و نهاد خودمختاری را برای آن تعیین کرد

وی افزود: آمریکا زمانی که علیه داعش در عراق جنگ اعلام کرد با نیروهای بسیج مردمی تعامل کرد همچنین نیروهای ائتلاف تحت امر آمریکا در سوریه هماهنگی با ارتش آزاد سوریه را رد کردند و به جای آن از یگان‌های حمایت مردمی کرد حمایت کردند که سازمان‌های حقوق بشر این یگان‌ها را به نقض حقوق بشر متهم می‌کند.

خالد خوجه در مورد تصمیم عربستان سعودی درباره جنگ زمینی با ادعای مبارزه با داعش در سوریه نیز گفت: مداخله عربی خوب است و عربستان که به منزله برادر بزرگ است ابتکار عمل را در دست دارد. اما مبارزه با داعش و تروریسم به صورت کلی می‌طلبد که نظام بشار اسد ریشه کن شود.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: