قائم مقام سازمان نظام پرستاری عنوان کرد:

۱۴ هزار پرستار جویای کارداریم

کدخبر: 2011252

قائم‌مقام سازمان نظام پرستاری بارد اظهارات معاون پرستاری وزارت بهداشت مبنی بر نبود پرستار بی‌کار گفت: طبق آمارها و مستنداتی که ما داریم و در اختیار رسانه‌ها و صداوسیما نیز قرار داده‌ایم هم‌اکنون ۱۴ هزار پرستار جویای کارداریم.

دکتر محمد شریفی‌مقدم، قائم‌مقام سازمان نظام پرستاری در گفت‌وگو با «نسیم‌آنلاین» درباره آمار پرستاران بی‌کار گفت: ما هم‌اینک کمبود نیروی پرستار راداریم. این مطلب را همکاران ما در وزارت بهداشت نیز تائید می‌کنند. اما در رابطه با پرستار بی‌کار اختلافی بین ما و وزارت بهداشت وجود دارد.

طبق آمارها و مستنداتی که ما داریم و در اختیار رسانه‌ها و صداوسیما نیز قرار داده‌ایم هم‌اکنون 14 هزار پرستار جویای کارداریم؛ اما اینکه معاونت محترم پرستاری وزارت بهداشت اظهار می‌کنند که پرستار بی‌کار نداریم فرافکنی است. این فرافکنی از عدم توانایی وزارت بهداشت در جذب پرستاران نشاءت می‌گیرد. به‌هرحال وزارت بهداشت به‌عنوان تنها نهادی که مسئول جذب و تأمین نیرو پرستاری است، شناخته می‌شود؛ بنابراین سعی می‌کند با این فرافکنی‌ها شانه از مسئولیت خالی کند.

شریفی مقدم در ادامه درباره نظام پرداخت پرستاران اظهار داشت: اینکه آقای میرزا بیگی گفته‌اند پرداختی پرستاران از 22.5 درصد با 27.5 رسیده است اصلاً درست نیست. این افزایش 5 درصدی صورت گرفته است اما تنها برای پرستاران نیست. بلکه این 27.5 درصد برای تمامی کادر بیمارستانی به‌غیراز پزشکان هیئت‌علمی است. طبق آمارهای موجود آنچه سهم پرستار می‌شود کمتر از 10 درصد است.

قائم‌مقام سازمان نظام پرستاری در پایان درباره به‌کارگیری 16 هزار پرستار از ابتدای اجرایی شدن طرح تحول سلامت تاکنون گفت: بنده اطلاعی راجع به این آماری که وزارت بهداشت اعلام کرده است ندارم و باید اسناد موجود را ببینم.

وی هم‌چنین در پاسخ به اظهارنظر میرزا بیگی، معاون پرستاری وزارت بهداشت راجع به اینکه مدعیانی که اعلام می‌کنند پرستار بی‌کار وجود دارد مستندات ارائه دهند تصریح کرد: ما این مستندات را به خبرنگاران و اصحاب رسانه داده‌ایم اما به دلیل عدم اطمینان به وزارت بهداشت نمی‌توانیم این مستندات و مدارک را در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

ارسال نظر: