علی لاریجانی در مراسم تقدیر از پرستاران استان قم:

وضعیت کلان بهداشت و درمان در کشور مطلوب نیست

کدخبر: 2011326

رئیس مجلس با بیان اینکه وضعیت کلان بهداشت و درمان در کشور مطلوب نیست، گفت: سازمان تامین اجتماعی وعده داده که مطالبات وزارت بهداشت را پرداخت کند و معنا ندارد که پرستاران حقوق خود را با تاخیر دریافت کنند به همین علت این موضوع پیگیری می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، علی لاریجانی امشب در مراسم تقدیر از پرستاران استان قم که به مناسبت روز پرستار در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، با بیان اینکه شغل پرستاری مشکلات خاصی دارد، اظهار کرد: این افراد باید شخصیت متفاوتی نسبت به دیگر اقشار داشته و از شرایط روحی مناسبی برخوردار باشند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید به پرستاران نگاه ویژه داشته باشند، تصریح کرد: وضعیت کلان بهداشت و درمان در کشور مطلوب نبوده و در سال 90 مشکلات بسیاری در حوزه درمان به ویژه دارو برای مردم وجود داشته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اختصاص درصدی از یارانه‌ها و مالیات بر ارزش افزوده نزدیک به 10 هزار میلیارد تومان بودجه به حوزه درمان و بهداشت اضافه کرده است به همین علت در این عرصه به پیشرفت‌های بسیاری رسیده‌ایم.

وی از اعتراض برخی از بخش‌های جامعه نسبت به افزایش بودجه حوزه درمان و بهداشت یاد کرد و گفت: وزیر بهداشت و درمان تاکنون رسالت خود را به شیوه مناسبی انجام داده و نمره خوبی را کسب کرده است.

لاریجانی با بیان اینکه حوزه سلامت نیازمند هزینه است، عنوان کرد: دیدار نمایندگان جامعه پرستاری با رئیس جمهوری را پیگیری می‌کنم؛ طی دورانی تحریم و کاهش قیمت نفت سبب کمبود منابع کشور شد که این موضوع مشکلات مختلفی برای اقشار جامعه به دنبال داشت اما با دستاورد مذاکرات هسته‌ای در آینده رفتارهای اقتصادی سامان‌یافته‌تر می‌شود و شرایط پرستاران تغییر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه و بودجه سال آینده بخش سلامت مورد توجه مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است، مطرح کرد: اینکه مطالبات وزارت بهداشت از بخش‌های دیگر وصول نشده مشکلاتی برای پرستاران به دنبال داشته است؛ سیاست کلی حوزه سلامت در مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشته که در آن مدیریت به وزارت بهداشت واگذار شده است و دولت باید این سیاست کلی را اجرایی کند.

لاریجانی یادآور شد: سازمان تامین اجتماعی وعده داده که مطالبات وزارت بهداشت را پرداخت کند و معنا ندارد که پرستاران حقوق خود را با تاخیر دریافت کنند به همین علت این موضوع پیگیری می‌شود.

وی از جایگاه کنونی استان قم در حوزه بهداشت و درمان یاد کرد و گفت: بی‌توجهی مسئولان نسبت به استان قم در دهه‌های گذشته سبب شد جایگاه حوزه بهداشت و درمان این استان نسبت به دیگر استان‌های کشور عقب‌تر باشد اما طی سال‌های اخیر با استفاده از ظرفیت‌های خیرین مردمی و مسئولان کشوری توانسته‌ایم به نتایج مطلوبی در این حوزه برسیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ایجاد بیمارستان هزار تختخوابی و شهرک سلامت را اقدام مناسبی دانست و ادامه داد: امیدواریم این بیمارستان با حمایت بخش‌های مختلف نظام اسلامی در زمان وعده داده شده به اتمام برسد.

ارسال نظر: