مومنی شریف:

دشمنان نگران نفوذ انقلاب اسلامی در دیگر کشورهای جهان هستند

کدخبر: 2011581

رئیس حوزه هنری گفت: ادبیات انقلاب اسلامی پیشرو‌ترین و ارزشمند‌ترین میراث و جریان هنری دوره معاصر کشور است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره سراسری شعر انقلاب شب گذشته با حضور "محسن مومنی شریف" رئیس حوزه هنری، "علیرضا قزوه" دبیر هنری جشنواره، "موسوی گرمارودی"، "فاضل نظری"، "جواد محقق" و "ناصر فیض" در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد.

علیرضا قزوه دبیر هنری پنجمین جشنواره شعر انقلاب اسلامی در ابتدای این مراسم در سخنانی، گفت: ما امروز سربلند به افق های پیش روی خود نگاه می کنیم. هر روز شاهد هستیم که گام های بلندتری در حوزه شعر و ادبیات در کشور برداشته می شود.

وی افزود: حوزه هنری پایگاه هنر والای انقلاب است. بر این اساس می توان گفت که شعر در میان تمامی رشته های هنری از همه جلوتر و با اهمیت تر است. در حقیقت شعر جایگاه شاخصی در هنر انقلاب اسلامی دارد.

پیشرو بودن شعر درمیان سایر هنرهای دیگر

دبیر هنری پنجمین جشنواره شعر انقلاب ادامه داد: شعر درمیان سایر هنرهای دیگر همیشه پیشرو بوده و در حقیقت حکم خط شکن را برای ما دارد. در حقیقت می توانم بگویم که جوانان شاعر ما توانسته اند که در این حوزه رضایت بزرگان این عرصه را کسب کنند.

قزوه خاطرنشان کرد: داشته هایی که امروز داریم همان هایی است که از دهه 60 تا به امروز برای ما باقی مانده است. در حقیقت همین داشته ها است که گنجینه هنر انقلاب کشور را تشکیل داده است.

وی اضافه کرد: در حالی امروز سبک شعر انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها مطرح شده که انقلاب نیما و انقلاب مشروطه با آن عظمت نتوانست سبکی را در شعر به نام خود ثبت کند. اما انقلاب اسلامی به دلیل دارا بودن درون مایه ارزشی و الهی، شعر امروز ما را به عنوان یک سبک مطرح کرده است .

نگارش هزار پایانامه پیرامون سبک شهر انقلاب اسلامی

دبیر هنری پنجمین جشنواره شعر انقلاب یادآور شد: تا امروز بیش از 1000 پایان نامه پیرامون سبک شعری انقلاب اسلامی و چهره‌های شاخص آن در دانشگاه‌های مختلف کشور نوشته شده است. بر این اساس این رویداد بسیار خوب را مدیون شما شاعران عزیز کشور هستیم.

قزوه در بخش دیگر سخنان خود گفت: امروزه شاهد هستیم که بچه های انقلاب و شاعران این عرصه جریان ساز شده اند. آنها در فضاهای شعر آئینی کشور حرکت های خوبی را انجام داده اند و از همه مهتر اینکه تلاش کردند تا آفرینش ادبی را در ادبیات انقلاب رقم بزنند.

وی افزود: شاعران انقلابی کشور همیشه با کمترین هزینه بیشترین تاثیر را در فضای فرهنگی کشور داشته اند. آنها همیشه نگاه به رهبر معظم انقلاب اسلامی داشته و به دلیل همدلی آنها با آرمان های انقلاب اسلامی بوده که از راهنمایی ها و رهنمودهای ایشان الگو و روش گرفته اند.

دبیر هنری پنجمین جشنواره شعر انقلاب ادامه داد: به عنوان عضو کوچکی از میان شاعران انقلاب اعلام می‌کنم که شعر انقلاب اسلامی تا امروز کار خود را به خوبی انجام داده و از دشواری ها و سختی هایی که در سر راه خود داشته به سلامت عبور کرده است.

برخوردار بودن جشنواره شعر انقلاب از سلامت بالا

قزوه خاطرنشان کرد: پیرامون پنجمین جشنواره شعر انقلاب باید این نکته را بیان کنم که این جشنواره از سلامت بالایی برخوردار است. بر این اساس تا امروز نه من و نه دیگر اعضای هیات داوران از اسامی شاعرانی را که شعرهای آنها را داوری می کردیم بی خبر بودیم.

وی اضافه کرد: داوری ها همه در فضایی بسیار سالم انجام شد و آثار هم بسیار به هم نزدیک بودند. در حقیقت سلامت در داوری ها بیش از هرچیز دیگری به چشم می آمد.

دبیر هنری پنجمین جشنواره شعر انقلاب یادآور شد: در این مراسم از "موسوی گرمارودی" شاعر انقلابی و باسابقه در عرصه شعر کشور تجلیل و تقدیر به عمل می آوریم. زیرا ایشان حق فراوانی را بر گردن انقلاب و ادبیات انقلاب اسلامی ایران داشته و دارند.

شاعر امروز انقلاب اسلامی باید بصیرت داشته باشد

قزوه در پایان تصریح کرد: مسئله وحدت و تقریب مذاهب اسلامی در کنار دارا بودن بصیرت برای شاعران امروز بسیار مهم و ضروری است. در حقیقت شاعر امروز انقلاب اسلامی باید بصیرت داشته باشد. بر این اساس شاعران باید عکس العمل مناسب و درستی در قبال اتفاقات امروز جامعه داشته باشند.

در بخش دیگر این برنامه "حسین عبدی" از استان گلستان و "خدابخش صفادل" از شهر نیشابور به شعرخوانی پرداختند.

شاعران جوان امیدهای آینده شعر و ادبیات کشور محسوب می شوند

سپس محسن مومنی شریف، رئیس حوزه هنری نیز در ادامه برنامه در سخنانی، گفت: شاعران جوان امیدهای آینده شعر و ادبیات کشور محسوب می شوند. بر این اساس از آقایان "علیرضا قزوه" و "فاضل نظری" تشکر می کنم که اگر تلاش های آنها نبود امسال بهانه های فراوانی داشتیم تا این جشنواره را برگزار نکنیم.

وی افزود: مطلوب ما این بود که مراسم اختتامیه همانند افتتاحیه در شهر زاهدان برگزار شود. زیرا مراسم افتتاحیه شب گذشته در شهر زاهدان برگزار شده بود.

موضوع فراموش شده ادبیات و هنر ما مسئله دشمن و شناختن آن است

رئیس حوزه هنری ادامه داد: موضوع فراموش شده ادبیات و هنر ما مسئله دشمن و شناختن آن است. اما متاسفانه بسیاری از هنرمندان کشور نسبت به این موضوع بی توجه هستند. از طرف دیگر اینکه ادبیات کشور هم در بسیاری از مواقع به این موضوع توجه لازم را نمی کند.

مومنی شریف خاطرنشان کرد: زمانی که به تاریخ انقلاب اسلاامی نگاه می کنیم و مشکلاتی را که از سر گذارنده را می بینیم بر ایمان ما افزوده می شود. در حقیقت اگر دشمن امروز توانی برای مقابله با ما ندارد برای اقتدار و قدرتی است که انقلاب و جمهوری اسلامی پیدا کرده است.

دشمنان نگران نفوذ انقلاب اسلامی در دیگر کشورهای جهان هستند

وی اضافه کرد: دشمنی، دشمنان با انقلاب به ذات انقلاب ما که در باطن آن ظلم ستیزی و استکبار ستیزی وجود دارد برمی گردد. امروزه دشمنان ما نگران نفوذ انقلاب اسلامی در دیگر کشورهای جهان هستند.

رئیس حوزه هنری یادآور شد: دشمن ما همه ساله در کنگره آمریکا بودجه ای را برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران تصویب می کند. اما متاسفانه شاهد هستیم که برخی ها در داخل این دشمنی آنها را با ما انکار می کنند.

مومنی شریف متذکر شد: ادبیات انقلاب اسلامی پیشرو‌ترین و ارزشمند‌ترین میراث و جریان هنری دوره معاصر کشور است. اینجا یاد می کنم از بزرگانی که ادبیات و هنر انقلاب اسلامی کشور را معماری کردند. از جمله این اساتید و بزرگان می توان به مرحوم اوستا اشاره کرد.

وی گفت: مجلس امشب به نام استاد موسوی گرمارودی است. نام ایشان با فرهنگ و تشیع و همچنین با انقلاب اسلامی گره خورده است. در حقیقت می توان گفت که اشعار او تمامی ویژگی های مکتب ادبیات و هنر انقلاب اسلامی را دارا می باشد.

رئیس حوزه هنری در پایان تصریح کرد: مهم‌ترین مضامین مورد استفاده در شعر علی موسوی گرمارودی را می توان آرمانگرایی و مبارزه با ظلم دانست. در حقیقت ایشان تاثیر زیادی بر شعر انقلاب گذاشتند.

سپس در بخش دیگر این مراسم "پونه نیکویی" و "رضا نیکوکار" اقدام به شعرخوانی کردند.

در بخش دیگر این مراسم آئین تجلیل از شاعر انقلاب اسلامی "موسوی گرمارودی" برگزار شد.

موسوی گرمارودی پس از تجلیل شدن در سخنانی کوتاهی گفت: دعا کنیم آنچه گفته‌ایم برای رضای خدا باشد. زیرا اگر برای اولیا الله شعر گفتیم مقبول درگاه آن بزرگواران قرار بگیرد.

وی افزود: اگر زمان آغاز انقلاب اسلامی را اندکی به عقب‌تر برگردانیم یکی از چهره‌های مظلوم می تواند مرحوم مدرس باشد. زیرا او اهل شعر هم بوده است.

ارسال نظر: