باهنر در گفتگوی ویژه خبری:

باید قبول کرد که فتنه از درون اصلاح‌طلبان شکل گرفت

کدخبر: 2011595

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه درست نیست همه اصلاح طلبان را با یک چوب برانیم، گفت: در میان اصلاح‌طلبان افراد ولایی و مومن هم وجود دارند اما باید قبول کرد که فتنه از درون آنها شکل گرفت که باید در قبال آن موضع می‌‌گرفتند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، نقش احزاب در نظام و انتخابات با حضور دو تن از فعالان سیاسی خرازی و باهنر در گفتگوی ویژه خبری شبکه 2 سیما بررسی شد.

محمدرضا باهنر، رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری بود. با بیان اینکه رفتار انتخاباتی در کشور عملاً غیرحزبی است گفت: احزاب هنوز شکل واقعی خود را نگرفته اند.

وی با اشاره به مجوز گرفتن 200 تا 300 حزب در کشور افزود: تنها 40 تا 50 حزب در کشور فعال هستند و فعالیت آنها هم فقط در آستانه انتخابات است.

وی افزود: اگر قرار است احزاب فعالیت کنند باید ضوابط و قانون بر فعالیت آنها حاکم باشد.

باهنر با بیان اینکه در نظام مردم سالاری دینی در کشورمان همه مسئولان را مردم انتخاب می کنند گفت: در چنین شرایطی کشور نیازمند چند حزب قدرتمند، قانونمند و ضابطه مند است.

وی تصریح کرد: اگر حزب نداشته باشیم یا احزاب کارآمد نباشند ممکن است در آینده با مشکلاتی مواجه شویم.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: برخی مسئولان و سیاستمداران برای رسیدن به قدرت، منافع حزب را می خواهند اما چارچوب های احزاب را نمی خواهند بپذیرند.

باهنر با بیان اینکه احزاب باید به بار بنشینند، افزود: احزاب اگر دولت ساخته باشند با آنها می آیند و با آنها می روند اما اگر احزاب دولت ها را بسازند و تأسیس کنند ماندگار خواهند شد.

وی یکی از مشکلات موجود در کشور را نبود اخلاق پیروزی و شکست در برخی افراد دانست و گفت: برخی می خواهند به هر قیمتی به پیروزی برسند و تحمل شکست را ندارند.

باهنر با بیان اینکه قرار نیست مجلس دهم موافق یا مخالف دولت باشد، افزود: مجلس دهم باید طرفدار حق باشد و نمایندگانش باید خردمندانه رفتار کنند و حق مدار باشند.

وی گفت: قرار نیست نماینده مجلس موافق یا مخالف دولت باشد و در مجلس نهم برخی اصرار بر مخالفت با دولت داشتند و خدمات دولت را نمی دیدند و این بی انصافی است.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری داشتن برنامه برای نامزدهای انتخاباتی مجلس را بی معنی دانست و افزود: احزاب می توانند برنامه داشته باشند و آن را ارائه دهند اما این مسئله برای نامزدها خیلی سخت است.

باهنر با اشاره به برخی اتفاقات در مجلس ششم گفت: در این دوره از مجلس یکصد نماینده تصمیم گرفتند با استعفا مجلس را از رسمیت بیندازند و برخی از مسئولان هم با آنها همراه بودند که این کاری نادرست بود.

وی با بیان اینکه درست نیست همه اصلاح طلبان را با یک چوب برانیم، افزود: در میان اصلاح طلبان افراد ولایی و مومن هم وجود دارند اما باید قبول کرد که فتنه از درون آنها شکل گرفت که باید در قبال آن موضع می گرفتند.

باهنر گفت: شورای نگهبان در بررسی صلاحیت ها عده ای را به خاطر ارتباط با شاخه انحراف رد صلاحیت کرده است.

وی افزود: در مجلس اگر نماینده ای ببیند که دولت همسو با او بودجه مشکل داری را ارائه کرده است باید موضع بگیرد و برعکس آن هم صادق است و این حق مداری است.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری کادرسازی و شنیدن مطالبات مردم و اولویت بندی کردن آنها را دو کارکرد اساسی احزاب دانست و گفت: برای سامان دادن دموکراسی و مردم سالاری دینی باید احزاب تقویت شوند.

ارسال نظر: