افشاگری فارین پالیسی:

منافقین طراح شعارهای جنبش سبز بودند/ مجاهدین خلق منافع آمریکا را تامین می‌کنند

کدخبر: 2011667

نشریه آمریکایی فارین پالیسی نوشت: کنگره تلاش دارد تا امنیت کمپ لیبرتی را فراهم کند زیرا می‌داند به نفع منافع ملی آمریکاست که سازمان مجاهدین برای مقابله با ایران و نظارت بر اجرای برنامه هسته‌ای استفاده شود.

گروه بین الملل « نسیم آنلاین » - نشریه آمریکایی "فارین پالیسی" در گزارشی با طرح ادعاهای تخلف ایران در اجرای برجام، استفاده از نیروهای منافقین را راه مناسبی برای اعمال فشار به تهران عنوان کرده و می‌نویسد:

بیشتر افراد بر این باورند که توافق هسته‌ای ایران شکست می‌خورد مگر اینکه استراتژی بزرگتری در کنار آن باشد که طی آن، ایران همچنان تحت فشار قرار بگیرد و به شدت تحت نظارت باشد. فشار علیه ایران بیشترین تاثیر را دارد، فشاری که حیات حکومت ایران را به خطر بیندازد .

شورای ملی مقاومت ایران، شاخه ای از مجاهدین خلق در پاریس، گروهی هستند که می‌توانند به خوبی تخلف ایران از توافق هسته‌ای را شناسایی کنند. این گروه‌ها می‌گویند که قادر به نظارت بر ایران هستند اما به حمایت غرب نیاز دارند و اگر غرب از آن‌ها حمایت کند می‌توانند بر حکومت ایران فشار وارد کنند .

اندیشکده واشنگتن در مطلبی نوشت که تحریم، گزینه نظامی و "سایر ابزار‌ها" نیاز است تا دیپلماسی هسته‌ای با ایران تقویت شود، اما اوباما به نتانیاهو گفته بود که گزینه نظامی را از روی میز برداشته است .

اگر گزینه نظامی دیگر روزی میز نیست، چه ابزار دیگری برای فشار به تهران داریم؟ از آنجایی که جمهوری اسلامی با انقلاب به پیروزی رسیده و با ناآرامی‌های داخلی دست و پنجه نرم کرده است، حیات این حکومت یکی از دغدغه هاست بنابراین تغییر رژیم از داخل یکی از مواردی است که می‌توان تهران را با آن ترساند .

چه گروه‌هایی قابلیت این را دارند که تغییر رژیم از داخل را رقم بزنند؟ شورای ملی مقاومت ایران (NCRI) در جایگاه خوبی است که به رهبری ائتلافی کمک کند که نقش رهبران مذهبی در ساختار سیاسی را زیر سوال ببرد .

بسیاری از گروه‌ها در تاریخ بوده‌اند که با حاکمیت تا دوره‌ای همراه شده‌اند و سپس سرکوب شده‌اند مانند فدائیان در دهه هشتاد میلادی. جنبش سبز هم یکی از این جنبش‌ها بود .

"ایران پرایمر" یکی از نهادهای وابسته به موسسه صلح آمریکا در گزارشی از جنبش سبز نوشت که در پاییز سال ۲۰۰۹، " دیگران " فریادهایی علیه رهبر ایران ایت الله خامنه‌ای سر می‌دادند، استفاده از واژه " دیگران " اشاره غیرمستقیم به شورای ملی مقاومت ایران (NCRI) است که اغلب به صورت واضح از سوی حامیان جنبش سبز مطرح نمی‌شود .

هر ساله صدهزار نفر از شورای ملی مقاومت ایران (NCRI) در پاریس جمع می‌شوند، هر کدام از این افراد خانواده‌ای در ایران دارند .

کمیته سیاسی ایران (IPC) نهادی است که درباره گروه‌های اپوزیسیون که مخالف سیستم سیاسی مذهبی ایران هستند را بررسی می‌کند. اعضای این کمیته طی سفری به عراق اعضای مجاهدین خلق را بررسی کردند و نتایج پژوهششان نشان داد که ایران درگیر مقابله با نفوذ اعضای مجاهدین خلق است .

کنگره هم موضوع کمپ لیبرتی و تقلب ایران در برجام را بررسی کرده است، طی یکی از جلسات گزارش دهی که با موضوع امنیت مخالفان ایران در کمپ بود، اد رویس و اعضای عالی رتبه جمهوری خواه و دموکرات تلاش کردند تا امنیت را برای ساکنان کمپ لیبرتی فراهم کنند. زیرا می‌دانند ب ه نفع منافع ملی آمریکا است که سازمان مجاهدین برای مقابله با ایران و نظارت بر اجرای برنامه هسته‌ای استفاده شود.

حضور اعضای منافقین در جلسه استماع کنگره در کنار جان کری

این نشریه با طرح این ادعا که ایران دو سیستم دارد، یک سیستم مدنی که شامل سازمان انرژی اتمی و دانشگاه هاست و دیگری سیستم نظامی پنهان نوشت: شواهد و اطلاعاتی که منابع مجاهدین از برنامه‌های پنهان و تخلفات ایران جمع آوری و ارائه می‌کنند، حداقل ارزش دارد که با نسخه دولت ایران مقایسه شود و جای تامل داشته باشد .

ممانعت از دست یابی ایران به سلاح هسته‌ای به عاملی بیشتر از تحریم‌ها نیاز دارد، تقلب کردن محتمل، شناسایی آن مشکل ساز و حل کردن ان محال است. بنابراین نیاز است تا غرب از نیروهای مجاهدین حمایت کند تا "کارآگاهان شناسایی" تقلب ایران از برجام باشند تا بتوان به ایران فشار وارد کرد .

فرا‌تر از اظهارات مقامات دولتی آمریکا و اروپا، تغییر رژیم از درون و گزینه نظامی باید هم چنان زیر و یا روی میز باشند چرا که صرف اشکار کردن تخلفات ایران از تعهداتش، نمی‌توان تهران را وادار کرد به توافقی که امضا کرده پای بند باشد .

ارسال نظر: