در نشست بررسی نامه رهبر معظم انقلاب مطرح شد

صلاحی: سازمان فرهنگی هنری باید در ترویج بیانات رهبری گام اول را بردارد

کدخبر: 2011788

نشست هم اندیشی و ترویج نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی با حضور محمود صلاحی در فرهنگسرای امام(ره) برگزار شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، این نشست ظهر دوشنبه ۲۶ بهمن ماه با حضور جمعی از مدیران ارشد سازمان فرهنگی هنری، روسای فرهنگسراهای شهر تهران و دانشجویان و پژوهشگران در آمفی تئا‌تر فرهنگسرای امام (ره) برگزار شد. این نشست از ساعت ۱۲:۳۰ آغاز شد و تا ۵ بعد از ظهر ادامه داشت. در این مراسم روسای فرهنگسراهای مناطق مختلف به ارائه مقاله در خصوص تحلیل و بررسی ابعاد سخنان مقام معظم رهبری در نامه ایشان به جوانان کشورهای غربی پرداختند.

در این نشست محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: بسیار خرسندم که در این برنامه مسئولان مناطق کار علمی انجام داده‌اند و مقاله‌های‌شان را با محوریت بررسی نامه مقام معظم رهبری در این نشست هم‌اندیشی ارائه داده‌اند؛ امیدوارم این برنامه‌ها همواره در مناطق و سازمان اجرا شود.

وی تصریح کرد: همه ما همواره باید دغدغه کار تحقیقی و پژوهشی داشته باشیم و در وجودمان حس نیاز و انگیزه برای فعالیت‌های علمی و تحقیقی را پرورش دهیم.

صلاحی در ادامه چند نکته درباره نامه مقام معظم رهبری بیان کرد: این نامه به جوانان اشاره می‌کند که حقایقی به گوش شما نرسیده است. درست است که نسبت به ۵۰ سال پیش ۵۰ هزار رسانه در همه شکل‌های مختلف چون تصویری، صوتی، مکتوب، بنگاه‌های عظیم خبری و... تولید شده است اما همه آن‌ها باهم نمی‌گذارند که حقیقتی به گوش شما برسد. وی افزود: ما هیچ فرصتی مانند انقلاب اسلامی برای رو کردن دست ابر قدرت‌ها نداشته‌ایم.

رئیس سازمان فرهنگی هنری در اشاره به جنبه دیگری از نامه مقام معظم رهبری، گفت: نوشتن نامه تلنگری به همه مسئولان است. به این معنا که تنها من نباید نامه بنویسم. شما هم باید بنا به جایگاه و سمتی که دارید نامه بنویسید. برای کارمندان خود، برای مدیران و... نامه بنویسید و آن‌ها را نسبت به مسائلی که در جامعه می‌گذرد آگاه کنید.

وی با بیان اینکه متاسفانه پیام رهبری را به خوبی تحلیل نکرده‌ایم، بیان کرد: چطور با وجود این همه محفل‌های علمی، مراکز پژوهشی، دانشگاه‌ها و... هنوز سخنان رهبری تجزیه و تحلیل نشده و مقالاتی درباره آن نوشته و ارائه نشده است؟ چرا رسانه ملی و روزنامه‌های تنها خبر انتشار این نامه را باید کار کنند؟ چرا یک ویژه برنامه درباره آن تولید نمی‌کنند؟

صلاحی درباره درد مشترکی که مقام معظم رهبری در نامه خود به آن اشاره کرده است، گفت: هروقت اسلام می‌خواهد موفق شود یک مشکلی به وجود می‌آید که این مشکل به دست خود مسلمانان است. همه جا می‌خواهند نشان دهند که هر اتفاق بد به دست مسلمانان است و این‌‌ همان درد مشترک است.

مشاور شهردار تهران در پایان سخنان خود تصریح کرد: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران باید در این زمینه اولین گام را بردارد و در خط جلو باشد و برای رسیدن به اهداف خود بیشتر تلاش کند.

همچنین در این نشست حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور، سرپرست معاونت فرهنگی با تشکر از موضوعات خوب و جدیدی که در مقالات مطرح شده بود، گفت: تمام مسائلی که در مقالات بیان شدند کلی بودند و هیچ راهکاری برای آن‌ها ارائه نشده بود؛ سازمان فرهنگی هنری باید با نگاه حداکثری بتواند این نگرش‌ها را ترویج دهد.

وی در پایان با اشاره به نامه مقام معظم رهبری گفت: در ترویج باید به همه جنبه‌ها عنایت داشته باشیم. باید بدانیم گروهی تلاش می‌کنند این سخنان به گوش جوانان نرسد. این یعنی اتفاق خوبی افتاده است.

در مقالات ارائه شده به این نشست مباحثی چون، چرایی اهمیت جوانان از نظر مقام معظم رهبری، القای خبرهای غیرواقعی از دین اسلام، تلاش برای اسلام هراسی در جوانان، تحمیل فرهنگی و... پرداخته شد.

ارسال نظر: