در مناظره انتخاباتی دانشگاه امام صادق (ع) مطرح شد

اصلاح‌طلبانی که در فتنه ۸۸ می‌گفتند تقلب شده چرا برای انتخابات ۷ اسفند سبیل به سبیل در صف ایستاده‌اند؟

کدخبر: 2011805

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اصرار برخی گروه‌های اصلاح طلب بر مواضع سال ۸۸ گفت: اصلاح طلبانی که در فتنه ۸۸ می گفتند تقلب شده چرا برای انتخابات ۷ اسفند سبیل به سبیل در صف ایستاده‌اند؟

به گزارش « نسیم آنلاین »، صالح اسکندری سردبیر هفته نامه آدینه تهران و عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در مناظره با مازیار خسروی دبیر سیاسی روزنامه شرق که امروز سه شنبه به همت انجمن علمی دانشکده علوم سیاسی دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در کرمانشاه گفت: انتخابات به عنوان سال تحویل نظام سیاسی فرصتی برای نوسازی نظام سیاسی است.

وی افزود: لکن غرب گرایان در پی دگرسازی جمهوری اسلامی و ایجاد یک نسخه تقلبی از مردمسالاری دینی هستند که فاقد محتوا باشد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اصرار برخی گروه های اصلاح طلب بر مواضع سال ۸۸ گفت: اصلاح طلبانی که در فتنه ۸۸ می گفتند تقلب شده چرا برای انتخابات ۷ اسفند سبیل به سبیل در صف ایستاده اند؟

وی افزود: اگر می گویید انتخابات در ایران اعتبار ندارد پس چرا ثبت نام می کنید. اگر در انتخابات شرکت می کنید چرا حاضر نیستید در رسانه های خود اعلام کنید که مسئله تقلب در سال ۸۸ یک دروغ بزرگ و ظلم به نظام بود.

اسکندری با اشاره به ارتباط اعتدالی ها و اصلاح طلبان گفت: اصلاح طلبان به دولت اعتدال به چشم یک اسب تراوا نگاه می کردند که در نهایت از داخل شکم آن خارج شده و وارد قلعه نظام می شوند. لکن گویا جریان اعتدال قصد ندارد شکم اسب تراوا را بگشاید. و قرار است اصلاح طلبان به دلیل نبودن اکسیژن در داخل اسب خفه شوند.

وی افزود: بالاخره مشخص نیست اعتدال اسب تراوای اصلاح طلبان است و یا جریان اصلاحات اسب مرده ای است که جریان اعتدال در حال سواری گرفتن از آن است. وی تاکید کرد: بر این اساس اصلاح طلبان تمایلی به دفاع از دولت ندارند.

اسکندری در ادامه به بحث خطر نفوذ اشاره کرد و گفت: امثال جیسون رضاییان هم که طعم و مارک آدامس برخی مقامات بلند پایه کشور را می دانستند به ظاهر روزنامه نگار و خبرنگار بودند. وی با طرح این پرسش ادامه داد: چرا فهرست اصلاحات مورد حمایت محکومین و زندانیان در بند اوین است؟

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به ماجرای سفر کاسپین ماکان شوهر ندا آقا سلطان به تل آویو و اعطای نشان افتخار به وی گفت: نخست وزیر اسراییل در آن سفر گفت اصلاح طلب ها نمایندگان ما هستند که در ایران بر علیه حکومت می جنگند! چرا آن زمان روزنامه شرق هیچ موضعی از خود خودشان نداد؟

دبیر سیاسی روزنامه شرق: شوهر ندا آقا سلطان غلط کرد به اسرائیل رفت

خسروی دبیر سیاسی روزنامه شرق نیز در این مناظره با اشاره به سوال اسکندری در خصوص ماکان گفت: شوهر ندا آقا سلطان غلط کرد که به اسرائیل رفت چرا گناه یک نفر را پای کل جریان اصلاحات می نویسید؟

وی با یاد آوری مواضع مرحوم عسگراولادی در خصوص سران فتنه گفت: عسگراولادی معتقد بود آقایان کروبی و موسوی مجرم نیستند.

خسروی افزود: اینکه می گویند دولت اسب تراوای اصلاح طلبان است درست نیست. اصلاح طلبان به دولت انتقادات زیادی دارند.

وی با اشاره به اتهامات بابک زنجانی افزود: بابک زنجانی در دولت احمدی نژاد پدید آمد آیا شما مسئولیتش را قبول می کنید؟ ۸ میلیارد دلار پول را هنوز نتوانسته آیم از او بگیریم.

خسروی در خصوص نفوذ هم گفت: نفوذی ها در بین افراد ظاهر الصلاح هستند و الا من روزنامه نگار منتقد که در هیچ کجای نظام اجازه داخل شدن نمی دهند چگونه می توانم نفوذ کنم.

وی خطاب به اسکندری تصریح کرد: انتظار ما این بود که در خصوص برنامه اصولگرایان صحبت کنید منتهی شما فقط به ما اصلاح طلبان حمله می کنید از این رو من هم مجبورم که پاسخ دهم.

خسروی در خصوص فهرست اوین هم گفت: زندانیان و محکومین قضایی طبق قانون حق دارند به هر کسی که خواستند رای دهند و از هر جریانی که خواستند حمایت کنند.

در پایان این مناظره دانشجویان به طرح پرسش های خود از این دو فعال سیاسی پرداختند.

ارسال نظر: