ظریف در کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا:

چرا افرادی که در منطقه ما سَر می‌بُرند، زبان‌های اروپایی را بخوبی و بدون لهجه صحبت می‌کند؟

کدخبر: 2011838

وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه تروریسم و افراط گرایی مشکل اروپا هم است، گفت: همه ما باید درک کنیم که چرا شخصی که در منطقه ما اقدام به سربریدن افراد بی گناه می‌کند، زبان‌های اروپایی را بخوبی و بدون لهجه صحبت می‌کند و چرا این مساله روی می‌دهد؟

به گزارش « نسیم آنلاین »، رویترز از بروکسل گزارش داد: محمدجواد ظریف در کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا با تاکید بر اینکه تروریسم و افراط گرایی مشکل اروپا هم است، گفت: همه ما باید درک کنیم که چرا شخصی که در منطقه ما اقدام به سربریدن افراد بی گناه می کند، زبان های اروپایی را بخوبی و بدون لهجه صحبت می کند و چرا این مساله روی می دهد؟

وی ادامه داد: شما پیامدهای رشد افراط گرایی در منطقه ما را به شکل هجوم آوارگان به اروپا و گسترش وقایع تروریستی در شهرهای مختلف اروپایی، احساس می کنید.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: افراط گرایی را نمی توان در یک کشور یا یک منطقه مهار کرد ؛ این یک تهدید جهانی است و پاسخی جهانی را می طلبد.

ظریف در پاسخ به پرسش نمایندگان پارلمان اروپا در خصوص مسائل سوریه ، تاکید کرد که نیروهای زمینی ایران در صحنه نبرد سوریه حضور ندارند و تنها «مشاوران نظامی» ایرانی به دعوت اسد در سوریه حاضر هستند.

وی افزود: ما زمانی که دولت سوریه لازم بداند مشاوران نظامی خود را خارج می کنیم.

ظریف تاکید کرد: چرا ایران در سوریه حضور دارد؟ زیرا ایران اعتقاد دارد که اکنون گزینه جایگزین نه در سوریه و نه در عراق یک دولت دموکراتیک نیست بلکه گزینه جایگزین، داعش است.

وی تاکید کرد: هیچ کسی نمی تواند یک راه حل نظامی را در سوریه تحمیل کند؛ ما نیازمند یک راه حل سیاسی هستیم.

وزیر امور خارجه کشورمان با انتقاد از سیاست های عربستان گفت : آیا در منطقه ما، دموکراسی ها از بشار اسد انتقاد می کنند ؟ مساله دموکراسی یا حق مردم سوریه مطرح نیست؛ بلکه مساله توازن منطقه ای است که به گمان آنان خدشه دار شده و می خواهند آن را جبران کنند.

ظریف در پاسخ به سوالی درباره احتمال عملیات زمینی برخی کشورهای منطقه از جمله عربستان در سوریه گفت: تلاش برای درگیر کردن دیگران در مقیاس بزرگتر در نبردهای منطقه خطرناک است.

به گزارش ایرنا، ظریف روز دوشنبه نیز در دیدار با «یانوش لواندوفسکی» رییس هیات روابط با ایران در پارلمان اروپایی در محل اقامتگاه سفیر کشورمان در بلژیک ، بر حل بحران سوریه از طریق سیاسی تاکید کرد و گفت: بحران سوریه راه حل نظامی ندارد

ارسال نظر: