اوباما:

روسیه به حملات هوائی ادامه دهد آتش بس سوریه شکست می‌خورد

کدخبر: 2011864

رئیس جمهوری آمریکا با این ادعا که سه چهارم سوریه در اختیار داعش است، گفت: اگرروسیه به حملات هوایی خود ادامه دهد هیچ گونه توفیقی در مذاکره با گروه‌های اپوزیسیون سوری نخواهیم داشت.

به گزارش گروه بین الملل « نسیم آنلاین » به نقل از رادیو اروپای آزاد، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی که دیروز سه شنبه در ایالت کالیفرنیا داشت مدعی شد که روسیه با حمایت از بشار اسد مرتکب یک اشتباه راهبردی شد .

وی با طرح این ادعا که روسیه بیش از آنکه حامی صلح باشد خواستار جنگ است، گفت: آتش بس مورد مذاکره که قرار است این هفته برقرار شود، آزمونی برای سنجش نیات روسیه است .

با این حال، وی تاکید کرد که سوریه میدان رقابت بین وی و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه نیست .

وی مدعی شد: سوال اصلی که باید بپرسیم این است که روسیه فکر می‌کند در همپیمانی با کشوری که کاملا ویران شده چه چیزی عایدش می‌شود؟ کشوری که برای سرپا ایستادن نیازمند صرف میلیارد‌ها دلار هزینه است .

اوباما در ادامه ادعاهای خود گفت: شاید پوتین آمادگی سرمایه گذاری برای حضور دائم نیروهای نظامی روسیه در سوریه را داشته باشد اما باید این موضوع را بداند که چنین کاری با توجه به وضعیت اقتصادی روسیه بسیار هزینه بر خواهد بود .

رئیس جمهوری آمریکا با کوچک نمایی پیروزی‌های اخیر ارتش سوریه مدعی شد: این‌ها در حکم پیشروی‌های اولیه است و هنوز سه چهارم از کشور سوریه در اختیار نیروهای داعش است .

اظهارات اوباما در‌‌ همان روزی ایراد شد که دیگر مقامات رسمی آمریکا امکان برقراری آتش بس در سوریه را تا پایان هفته جاری علیرغم اعلام واشنگتن و مسکو به تلاش در این زمینه زیر سوال بردند .

در همین رابطه، اوباما که سعی به متهم جلوه دادن پوتین داشت، مدعی شد: حصول آتش بسی که قرار بود ظرف یک هفته با حمایت جامعه بین الملل تحقق یابد، امر مشکلی است .

وی ادعا کرد: اگر روسیه به حملات هوایی خود ادامه دهد ما هیچ گونه توفیقی در مذاکره با گروه‌های اپوزیسیون سوری نخواهیم داشت .

ارسال نظر: