ارتش سوریه حمله تروریست‌ها در "ریف قنیطره" را دفع کرد+ عکس

کدخبر: 2012145

نیروهای ارتش سوریه عملیات تروریست‌های تکفیری برای سیطره بر مناطقی در "ریف شمالی قنیطره" و "ریف درعا" را ناکام گذاشتند.

به گزارش « نسیم آنلاین » ، فارس نوشت: 12 گروهک تروریستی فعال در سوریه از سحرگاه روز گذشته عملیاتی را به منظور سیطره بر مناطقی در «ریف شمالی قنیطره» آغاز کردند.

گروهک‌های تروریستی در عملیاتی تحت عنوان «اگر بازگشتید باز می‌گردیم» سعی در سیطره بر مناطقی در «ریف شمالی قنیطره» و برخی شهرک‌های اطراف «ریف درعا» مشهور به «مثلث مرگ» دارند.

این گزارش حاکی است که تروریست‌های تکفیری‌، حمله خود را از نخستین ساعات روز گذشته به سمت مناطق «تل کرم»، روستای «جبا»، «تل بزاق» و شهر «البعث» آغاز کردند که با جانفشانی‌های تیپ «جولان» ارتش سوریه روبرو شدند.

نیروهای ارتش سوریه تحرکات تروریست‌ها را در منطقه حد فاصل بین دو روستای «امباطنه» و «مسحره» و منطقه «الصمدانیه» هدف قرار دادند که به انهدام یک تانک و کشته شدن تروریست‌های سرنشینش منجر شد. نیروی هوایی سوریه، مواضع تروریست‌ها و تحرکات آنها را نیز هدف قرار داد ولی آماری درباره تلفات ناشی از آن منتشر نشده است.

افراد مسلح در محور دیگری نیز از دو روستای «کفر شمس» و «کفر ناسج» از توابع ریف «درعا» حمله‌ای را آغاز کردند که به آتش سنگین توپخانه ارتش سوریه در بلندی‌های «قرین» و «فاطمه» روبرو شدند و تلفات سنگینی متحمل شدند.

در کمین نیروهای تیپ جولان ارتش سوریه نیز دستکم 30 تروریست تکفیری کشته شدند. تروریست‌ها تنها توانستند مقدار کمی از اجساد قربانیان خود را با خود ببرند.

نیروهای ارتش سوریه دو روز گذشته هجوم افراد مسلح در «قنیطره» در مناطق الصمدانیه شرقی، تل کروم جبا، تل البزاق، رجم الصید، تل الجبل و تل قرین را دفع کردند. در جریان درگیری‌ها در قنیطره شماری از تروریست‌ها کشته یا زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش سوریه تجمع تروریست‌ها در اطراف مناطق کرم جبا را هدف قرار داده و تله‌های انفجاری خود را در جمع گروه دیگری از تروریست‌ها در روستای مسحره منفجر کردند. یک تله انفجاری دیگری نیز در نزدیکی مسجد منطقه منفجر شد که در جریان آن شماری از تروریست‌ها کشته یا زخمی شدند.

نیروهای ارتش سوریه در عملیات دیگری یک تانک افراد مسلح را در منطقه «ام باطنه» و یک تانک دیگر را در «تل المال» در شمال درعا منهدم، یک تیربار سنگین را در «الخوالی» و توپخانه تروریست‌ها و یک خودرو را در شهرک «مسحره» واقع در جنوب قنیطره منهدم کردند.

نیروهای ارتش سوریه همچنین در جبهه شیخ مسکین واقع در ریف شمالی درعا یک خودروی وابسته به تروریست‌ها را با یک موشک هدایت شوند هدف قرار داده و منهدم کردند. دو خودروی دیگر را نیز در مسیر منطقه «نوی» و «البجابجه - المنشیه» و یک موشک انداز را در «الطبحه» واقع در شمال درعا منهدم کردند.

ارسال نظر: