رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور:

دستگاه قضایی تنها مسئول پاسخگویی به ناهنجاری‌ها نیست

کدخبر: 2012149

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: جرائم و ناهنجاری‌ها ارتباط مستقیم با مسائل اقتصادی و فرهنگی جامعه دارند بنابراین امروز این فرهنگ جاافتاده است که فقط دستگاه قضایی باید در زمینه مشکلات و معضلات پاسخگو باشد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، احمد تویسرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، روز پنجشنبه در جلسه شورای قضایی استان هرمزگان گفت: آنچه که در قالب پرونده محاکم و مراجع قضایی مطرح است، موج آخر کم کاری‌ها، بی نظمی‌های حقوقی و مشکلاتی است که منشاء آنها در بخش‌های دیگر و خارج از قوه قضائیه است که به لحاظ محدودیت منابع و امکانات دستگاه قضایی، باعث بروز مشکلاتی شده است.

وی اظهار کرد: با آسیب شناسی پرونده‌های قضایی و شناسایی منشاء مسائل و مشکلات و علت تشکیل پرونده‌های قضایی، باید به شکل جدی از دستگاه‌هایی که باعث این آسیب‌ها هستند، مطالبه کرد تا در پیشگیری و حل معضلات پای کار باشند زیرا به لحاظ تاثیر مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بر یکدیگر و ضرورت استقرار وضعیت مطلوب نیازمند هماهنگی و همراهی دستگاه‌های متعدد هستیم.

این مسئول عالی قضایی، شورای قضایی استان‌ها را دارای ظرفیت‌های ویژه برای حل مشکلات منطقه‌ای دانست و گفت: شوراهای قضایی استان‌ها باید با ایجاد حساسیت و پیگیری ویژه از دستگاه‌هایی که طبق قانون در پیشگیری از معضلات مختلف ماموریت و مسئولیت مستقیم دارند، پاسخگویی بخواهند چرا که دستگاه‌ها تنها در کنار هم و با همراهی هم می‌توانند جامعه را به سمت صلاح و پیشرفت سوق دهند.

وی ادامه داد: جرائمی نظیر سرقت، زمین خواری، ناهنجاری‌هایی نظیر طلاق و اعتیاد ارتباط مستقیم با مسائل اقتصادی و فرهنگی جامعه دارند بنابراین امروز این فرهنگ جاافتاده است که فقط دستگاه قضایی باید در زمینه مشکلات و معضلات پاسخگو باشد و می‌توان با مجازات‌ها و برخوردهای شدید مشکلات را حل کرد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: